Hoi,
Ik heb enkele vraagjes,
omdat er meestal word gezegd werk in RAW,ben ik er toch maar meer begonnen,
en inderdaad wat is het een luxe om achteraf in DDP uw belichting nog te kunnen veranderen zeker de stops belichting meer en minder te geven,echt wel super
maar toch ondervind ik enkele probleempjes,om je foto nog verder af te werken
klonen,horizon recht trekken het één en ander filtertjes gebruiken gaat niet in DDP
daarvoor wil ik dan die paint shop pro gebruiken omdat ik nog geen boek heb van photoshop en deze foto's zijn eventjes te belangrijk dat er niets verkeerds mag aflopen,
dus na het converteren van RAW naar JPEG in DDP laad ik mijn foto's in paint shop en geeft hij telkens aan
" de kleuren van het document zijn geconverteerd naar het werkvlak"
ingesloten sRGB v1.31 (Canon)
Actief sRGB Color profile.icm
is dit normaal of geeft dit ook weer kwaliteitsverlies?
Kan iemand mij hierbij helpen
alvast erg bedankt
Ik heb enkele vraagjes,
omdat er meestal word gezegd werk in RAW,ben ik er toch maar meer begonnen,
en inderdaad wat is het een luxe om achteraf in DDP uw belichting nog te kunnen veranderen zeker de stops belichting meer en minder te geven,echt wel super
maar toch ondervind ik enkele probleempjes,om je foto nog verder af te werken
klonen,horizon recht trekken het één en ander filtertjes gebruiken gaat niet in DDP
daarvoor wil ik dan die paint shop pro gebruiken omdat ik nog geen boek heb van photoshop en deze foto's zijn eventjes te belangrijk dat er niets verkeerds mag aflopen,
dus na het converteren van RAW naar JPEG in DDP laad ik mijn foto's in paint shop en geeft hij telkens aan
" de kleuren van het document zijn geconverteerd naar het werkvlak"
ingesloten sRGB v1.31 (Canon)
Actief sRGB Color profile.icm
is dit normaal of geeft dit ook weer kwaliteitsverlies?
Kan iemand mij hierbij helpen
alvast erg bedankt
Comment