Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm aansluiten op iMac 21 inch ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Scherm aansluiten op iMac 21 inch ?

Besten,

Kan ik een Macbook Pro 13 inch aansluiten op mijn iMac, teneinde het scherm van mijn Imac 21 inch te gebruiken als beeldscherm ?

Dank voor uw reactie.

Mvg
    Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

Re: Scherm aansluiten op iMac 21 inch ?

Met de juiste kabel wel ja...
    Je kan als alles aangesloten is gewoon opstarten.
    Klap je laptop gerust dicht. Als je ook een los toetsenbord hebt natuurlijk.
    Als het beeld dan op je 21 inch verdwijnt druk dan op de spatiebalk dan zoekt ie 'm zelf op.
    Bij systeemvoorkeuren zie je als het goed is 2 schermen staan.
    Anders klik je op detecteer beeldschermen.
    Succes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brigittevanheck Bekijk bericht
      Met de juiste kabel wel ja...
      Je kan als alles aangesloten is gewoon opstarten.
      Klap je laptop gerust dicht. Als je ook een los toetsenbord hebt natuurlijk.
      Als het beeld dan op je 21 inch verdwijnt druk dan op de spatiebalk dan zoekt ie 'm zelf op.
      Bij systeemvoorkeuren zie je als het goed is 2 schermen staan.
      Anders klik je op detecteer beeldschermen.
      Succes.
      je kan geen andere pc aansluiten op een iMac voor zover ik weet hoor (mac is ingebouwd in het scherm zelf en zo rechtstreeks verbonden als ik me niet vergis)
      Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zarekk Bekijk bericht
        je kan geen andere pc aansluiten op een iMac voor zover ik weet hoor (mac is ingebouwd in het scherm zelf en zo rechtstreeks verbonden als ik me niet vergis)
        Je weet blijkbaar dingen die niet kloppen.
        Met de juiste adapter kan het wel. Ga even langs bij een goede dealer en ze zullen je met plezier uitleggen hoe het moet en je de juiste aansluiting leveren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
          Je weet blijkbaar dingen die niet kloppen.
          Met de juiste adapter kan het wel. Ga even langs bij een goede dealer en ze zullen je met plezier uitleggen hoe het moet en je de juiste aansluiting leveren.
          ben er zelfs vrij zeker van en heb het nu ook even opgezocht op google:

The page you tried was not found. You may have used an outdated link or may have typed the address (URL) incorrectly.

het gaat hem hier toch degelijk over een iMac vermoed ik die als extern scherm zou moeten dienen?

-edit-

only 27-inch models also support input from external DisplayPort sources (adapters sold separately).
          bron: http://www.apple.com/imac/specs.html
          Last edited by zarekk; 12 april 2010, 20:04.
          Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

De TS zorgt wel voor de nodige verwarring aangezien in de titel staat dat hij een scherm wil
            aansluiten op een imac 21" terwijl in het topic gevraagd wordt of het mogelijk is
            een imac 21" als scherm aan te sluiten op een mb pro....

Nu, 21" is dus de vorige generatie en daar kan ik voor bevestigen dat het hardwarematig NIET kan.
            De imac 21" heeft alleen video out en geen input.
            Je zou met een softwareoplossing wel hetzelfde kunnen bereiken, als ik me niet vergis doe
            je dit met screenrecycler. vermits dan uw beeld over het netwerk wordt gestuurd
            naar uw imac zit je wel met de nodige vertraging dus verwacht geen super beeldkwaliteit.
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Spyro:

een 21" iMac is wel degelijk van deze generatie, de vorige generatie bestond uit 20" en 24" modellen. Wat niet wegneemt dat het met dit model niet zal lukken. De enige die dit wel ondersteunt, is de 27".
              Last edited by KriVa; 13 april 2010, 13:23. Reden: typo

Comment

Start je laptop op als "externe schijf" door de t-toets in te drukken, boot vervolgens je imac van deze schijf.

1. Start je laptop dus op terwijl je de T-toets indrukt, je zou een icoon op je scherm moeten krijgen dat aangeeft dat je in target disk mode zit.
                Target Disk Mode (sometimes referred to as TDM or Target Mode) is a boot mode unique to Macintosh computers.

When a Mac that supports Target Disk Mode[1] is booted with the 'T' key held down, its operating system does not load. Instead, its firmware enables the computer's drives to behave as FireWire mass storage devices.
                2. verbind je laptop met een firewirekabel met je imac.

3. start je imac op met de "option" toets ingedrukt, je zal kunnen kiezen van welke schijf je opstart. kies de firewire schijf die je laptop voorsteld.

Je imac gaat nu opstarten van de schijf van je laptop, je gebruikt dus scherm, toetsenbord, cpu enz van de imac, met de data /systeem van je laptop.

ps. de versie van macos op de laptop moet even recent zijn als die op de imac, anders kan het zijn dat bepaalde ondersteuning nog niet aanwezig is, als beide de recentste os bevatten verwacht ik geen problemen.
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

KriVa heeft gelijk. Heb contact opgenomen met verkooppunt. Alleen iMac 27 " kan als scherm gebruikt worden.

Dit ter info.

Mvg,
                  Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

Comment

Rik: dit gaat ook niet altijd goed gaan, aangezien er sommige software is (en dan vooral bij video-,audio- en fotobewerkingssoftware) die specifieke drivers heeft voor specifieke hardware. Sommige software zul je dus niet kunnen draaien op je iMac als die geinstalleerd staat (en werkt) op de MacBook Pro. Als noodoplossing is TDM inderdaad wel makkelijk

PS: Dat de 21" het niet ondersteunt, is weer zuiver een verkoopstrucje van Apple, technisch gezien is hij er namelijk perfect toe in staat.

Comment

Working...
                    X