Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Replace color [CS4]

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Replace color [CS4]

Ik heb onlangs een foto genomen van meisje met roze kleren, maar blauwe/witte diadeem.
    Bij wijze van oefening heb ik geprobeerd om er een roze/witte diadeem van de te maken, maar dat lukt me langs geen kanten, o.a. replace color geprobeerd, selectie,....

Het probleem is vooral dat ik het roze niet goed geselecteerd krijg door de haarsprietjes die erdoorheen lopen.

Hoe doe ik dat best?
    Al doende leert men...

Flickr

Re: Replace color [CS4-LR]

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Ik heb onlangs een foto genomen van meisje met roze kleren, maar blauwe/witte diadeem.
    Bij wijze van oefening heb ik geprobeerd om er een roze/witte diadeem van de te maken, maar dat lukt me langs geen kanten, o.a. replace color geprobeerd, selectie,....

Het probleem is vooral dat ik het roze niet goed geselecteerd krijg door de haarsprietjes die erdoorheen lopen.

Hoe doe ik dat best?
    Goed leren selecteren is een must voor zoiets, anders lukt je dat nooit.
    bijvoorbeeld via: channels, levels, range en B&W (mijne lieveling) een mooi masker maken.
    + ev. de pentool and the sky is the limit!

SF
    Last edited by StoneFree; 3 april 2010, 14:00.
    00.00 Gone

Comment

Re: Replace color [CS4]

Plaats eventjes het beeld hier, dan zal het ik eens proberen.

Comment

Re: Replace color [CS4]

het klopt wel wat SF zegt maar als er enkel blauw in de diadeem zit en niet in de haarpijlen zelf kan je ook heel grofweg selecteren en via selectieve kleuren enkel
        de blauwtinten aanpassen naar roze

dat zou zo ook moeten zijn met kleuren vervangen (replace color)

als je aanpast met curven moet je wel een masker maken

in dit voorbeeld is bloempje aangepast met selectieve kleuren, de ronde schijfjes met replace color en enkel de haarklem met een fijn masker en curves

als je er niet uitraakt post dan eens je foto

Comment

Working...
        X