Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk fotobewerkingsprogramma?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk fotobewerkingsprogramma?

Je kan via de website www.adobe.be trouwens een 30 day trial downloaden voor photoshop elements als je nog twijfelachtig bent.

Comment

Mijn kleine bijdrage ...

Nederlandse handleiding PSE 8 :

http://help.adobe.com/nl_NL/Photosho...nts_8_help.pdf

Tips en trucks PSE 8 :

http://www.essential-photoshop-eleme...tutorials.html

En via onze vriend google nog veel meer :-)

Comment

Maar wat bedoel je juist met bewerken?
        Wil je je foto's meer contrast etc geven, kleuren aanpassen ed.. ga dan direct voor Lightroom.. Hier kan je op een gestructureerde manier leren werken en heb je bijna alles nodig om je "raws" te bewerken.

Wel je echt gaan "knippen en plakken" ga dan voor idd direct de beste: cs4 of nu cs5.

HINT: schrijf je ergens in voor een cursus ofzo, en ga dan de student versie halen
        Canon 5D2 en wat glas

Comment

Hoezo betalen? Ik gebruik Gimp en RAWStudio in Ubuntu Linux. Heel tevreden over en gratis :-)
          “Photography, as we all know, is not real at all. It is an illusion of reality with which we create our own private world.”
          Nikon D5000 + Nikkor 16-85mm

Comment

Hier ook GIMP...overcompleet en gratis (en gewoon in windows).

RAW verwerking doe ik met de software van de camera (SIGMA) zelf...
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartek Bekijk bericht
              Hoezo betalen? Ik gebruik Gimp en RAWStudio in Ubuntu Linux. Heel tevreden over en gratis :-)
              Aha, heeft dit dan ongeveer dezelfde mogelijkheden als CS bvb?
              want dan ga ik mss wel eens terug UBUNTU meer gebruiken daarvoor
              Ik zocht ook een goed proggie om images te bewerken
              Bedankt allessinds
              Last edited by MrGangsta; 23 april 2010, 07:24.

Comment

_____
                Last edited by Spencer's Creek; 29 april 2010, 22:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                  Maar wat bedoel je juist met bewerken?
                  Wil je je foto's meer contrast etc geven, kleuren aanpassen ed.. ga dan direct voor Lightroom.. Hier kan je op een gestructureerde manier leren werken en heb je bijna alles nodig om je "raws" te bewerken.

Wel je echt gaan "knippen en plakken" ga dan voor idd direct de beste: cs4 of nu cs5.

HINT: schrijf je ergens in voor een cursus ofzo, en ga dan de student versie halen
                  helemaal correct. Ik werk al 2 jaar met Lightroom en ben nog niets tekort gekomen wat fotografie betreft. Als je foto's wil gaan manipuleren, verknippen, monteren en dat soort zaken dan ben je niets met Lightroom.
                  Dus vooraf goed overdenken waar je naar toe wil. Alleen foto's bewerken: Lightroom; grafische bewerkingen: Photoshop CS.
                  En Lightroom werkt dan ook nog veel makkelijker en sneller dan CS.

Groeten, Bert
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                    Niet over nadenken: PSE 8

Edit: Tenzij je een dikke nek hebt: dan cs4 of cs5 :-)
                    Mensen die kopen zonder nadenken, stellen geen vragen in dit soort forums.
                    En mijn leescursus heb ik al achter de rug.

Comment

Ik heb PSE 7 en de CS 4 , gebruik de CS 4 om RAW bestanden te bewerken en de PSE 7 om foto-collages te maken , zo blijf ik met alletwee vertrouwd.
                      Persoonlijk vind ik de PSE een heel goed programma voor beginners en is het tenminste betaalbaar , dit progr... kan ongeveer 85% van wat de CS 4 kan , dus kan je al een heel eindje mee verder,voor mensen die met de 50D van Canon werken heb je een plugin om RAW foto's te bewerken , zie Adobe ( http://www.adobe.com/support/downloa...jsp?ftpID=4626)
                      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Ik ben ook eerst met Gimp begonnen. Op internet vind je wel uitleg om er mee te werken. Omdat ik het leuk vond ben ik dan avondschool gaan volgen voor fotobewerking en dat is nu eenmaal met het programma PS. En dan in school kunnen aanschaffen en betaald met opleidingscheques.
                        Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Working...
                        X