Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Selective color in Lightroom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Selective color in Lightroom

Voor wie interesse zou hebben: iemand vroeg me onlangs op een workshop hoe je in Lightroom zo'n typisch straatbeeld met yellow cabs zwartwit kunt maken maar tegelijk het geel van de taxi's kunt behouden.
    Ik heb er een nieuwe video tutorial op m'n Engelstalige blog aan gewijd.
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Re: Selective color in Lightroom

Mooi gedaan, en duidelijk uitgelegd!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Heel leuke online tutorial (en in normale mensentaal uitgelegd) dit ga ik zeker eens uittesten!
      Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

Comment

bedankt voor de bijdrage
        D700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Gwen Bekijk bericht
          Heel leuke online tutorial (en in normale mensentaal uitgelegd) dit ga ik zeker eens uittesten!
          Thx, al zou ik mijn versie van het Engels niet echt als 'mensentaal' omschrijven :-)

Comment

Weet je... het is verstaanbaar!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Handige tutorial, dankjewel!

grtz,
              Jes

Comment

Bedankt voor de tutorial. Eigenlijk best eenvoudig als je weet hoe het moet. Heb het gelijk even toegepast op een bestaande foto van mijn nichtje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                  Thx, al zou ik mijn versie van het Engels niet echt als 'mensentaal' omschrijven :-)
                  Het is meer dan verstaanbaar! 't heeft me dingen doen ontdekken die eigelijk simpel zijn, maar die me op mijn eentje nog niet gelukt waren.

Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

Comment

Heel goed uitgelegd.
                    Is er ook zoiets voor replace color?
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik heb dit even geprobeerd en moet zeggen dat het mij dus niet lukt
                      Het principe op zich lukt wel, maar ik snap niet hoe je zo mooi de aflijningen doet.
                      Blijkbaar doe ik ergens nog iets fout?
                      Ik heb bv. een persoon (met verschillende kleuren dus) met een achtergrond. Achtergrond zwart/wit en persoon blijft in kleur. Als ik via de 2de optie werk (alles -100% saturation en via Alt het kleur terughalen), dan heb ik aan de overgangen tussen persoon en achtergrond toch nog altijd een stuk van de achtergrond mee.
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Ik heb dit even geprobeerd en moet zeggen dat het mij dus niet lukt
                        Het principe op zich lukt wel, maar ik snap niet hoe je zo mooi de aflijningen doet.
                        Blijkbaar doe ik ergens nog iets fout?
                        Ik heb bv. een persoon (met verschillende kleuren dus) met een achtergrond. Achtergrond zwart/wit en persoon blijft in kleur. Als ik via de 2de optie werk (alles -100% saturation en via Alt het kleur terughalen), dan heb ik aan de overgangen tussen persoon en achtergrond toch nog altijd een stuk van de achtergrond mee.
                        Je kan twee dingen doen: je borstel verkleinen of inzoomen (als je inzoomt, blijft je borstel even groot, maar omdat je ingezoomd hebt, wordt hij kleiner ten opzichte van de foto, en dus kan je preciezer schilderen. Een tweede iets wat je kunt proberen is 'auto mask' aanvinken. Je 'selecteert' tijdens het schilderen dan enkel dezelfde kleuren als het kleur waar je met het centrum van de borstel eerst op geklikt hebt. Een beetje zoals de smart selection tool in Photoshop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                          Een tweede iets wat je kunt proberen is 'auto mask' aanvinken.
                          Bedankt
                          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                          X