Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Ik heb al een tijdje zitten zoeken rond bleach bypass, holga en cross-processing, maar ik kan maar niet vinden hoe zo'n effect kan bereikt worden!
Kan iemand me even verderhelpen?
2e laag erop dezelfde maar dan in grijswaarden.
Op 'bedekking' zetten.
Dekking aanpassen van 0 tot 100 procent, tot je het contrast mooi vind.
Kleurlaag blauw op 'kleur' zetten op bijv 50%
Kleurlaag geel op 'kleur' zetten op bijv 50%
Zoiets? Dan kan je nog eventueel de onderste laag wat bijstellen als het helemaal naar wens is?
In de levels schuiven dat het wat valer word of wat jij wil.
hey bedankt voor je antwoord maar dat is het effect toch niet hoor, weet niet goed hoe het te omschrijven maar er lijkt me meer achter te zitten dan geel en blauw vullen!
toch bedankt
iemand anders mss?
Ik vind Brigitte's oplossing een vrij aardige benadering, maar "urban acid" was ook het eerste dat mij te binnen schoot. Google er maar eens na, download het en voeg het bij je actions!
Ja ik denk dat er gradaties in urban acid zijn..
Hangt er een beetje vanaf welke plugin je gebruikt
maar zoals je het hierboven post lijkt het er echt niet op, maar wanneer je zoekt op google naar "urban acid" lijkt het er wel weer op
Ik heb Brigitte een deel gevolgd ( ik heb de kleur in de 2e laag er niet helemaal uitgehaald) en daarna 2x Urban Acid laten draaien op geel en rood. Vervolgens alles samengevoegd en nog een geel filter gebruikt. Komt toch redelijk overeen met de poging van Brigitte.
Comment