Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Glinsters + tekst scherper

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Glinsters + tekst scherper

Ik ben bezig voor een uitnodiging van een eerste communie. Nu heb ik 2 vragen:

1. hoe kan ik mijn tekst scherper maken? Zoals je ziet is de tekst korrelig. Heb al verschillende lettertypes geprobeerd maar dit helpt niet.

2. de bedoeling is dat op de groene "randen" tussen de foto's glinsters komen. Heb al gezocht, maar niets gevonden. Hoe kan ik glinsters maken (zo'n zilveren glinstertjes, zoals op kerstkaarten).

Ik gebruik PSE 7

Graag zo snel mogelijk een antwoordje, a.u.b.

Dank u,
    Wim

Last edited by wim48; 25 maart 2010, 15:53.
    Life is a rollercoaster!http://www.wimschaerlaecken.be

Re: Glinsters + tekst scherper

Ik weet niet of het kan in PSE, maar in PS zou je de tekst rasteren (raster type) om korreligheid te vermijden. (Die ik hier evenwel niet kan zien, daarvoor is je afbeelding te klein.)
    Maarten
    Canon 40D + en wat glas

Comment

Ik denk dat je resolutie te laag is.
      Om mooi te kunnen printen moet je bestand op ware grootte 300 dpi zijn.
      En in Photoshop zijn er aan het tekstgereedschap nog opties gekoppeld als 'scherp' enzo.
      Kijk eens of je getypte letter toevallig daar niet verkeerd staat?

Comment

Inderdaad de resolutie was te laag.

Wat betreft de sterretjes is ook opgelost (via de Brush tool).

De foto's moeten nog wel aangepast worden en juist positioneren.

Wat vinden jullie er van? Ben wel maar een amateur.

[Mod]Omdat je afbeelding de BD-maxima overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.[/Mod]
        Last edited by LesC; 26 maart 2010, 17:06.

Comment

Je kunt niet zomaar ongestraft je bestand vergroten naar een hogere resolutie!
          Je moet dan eigenlijk opnieuw beginnen. Je foto's pixelen nu helemaal.
          Overigens mag je plaatje maar 900 pixels breed zijn hier dus even verkleinen...

Comment

Inderdaad, de fotootjes lijden er nu onder.
            Maarten
            Canon 40D + en wat glas

Comment

Dan plaats je ze toch opnieuw in je vergrootte bestand?
              Dan is het weer ok.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wim48 Bekijk bericht

Wat vinden jullie er van? Ben wel maar een amateur.

http://www.wimschaerlaecken.be/Kader%202.2.jpg

Eerlijk gezegd vind ik het vreselijk.
                Maar bon, des goûts et des couleurs on ne dispute point!!

Raf'ken
                Last edited by LesC; 26 maart 2010, 17:07. Reden: foto uit quote verwijderd
                00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                  Eerlijk gezegd vind ik het vreselijk.
                  Maar bon, des goûts et des couleurs on ne dispute point!!

Raf'ken
                  probeer eens modernere kleuren te gebruiken, en geen sterren,
                  keep it simpele
                  Nikon D5000 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G VR - Nikon 35mm 1.8G
                  www.sgpc.be - Twitter -Flickr

Comment

De foto's zelf, lijken mij ook al vervormd of is er iets met m'n oogjes?
                    Het lijkt meer op een fout ontwerp van een Lottoformulier, of zoiets!
                    Over de kleurcombinaties zal ik maar zwijgen zeker?
                    Ik wil hier echt niemand mee kwetsen hoor, maar trop = tevee, hé
                    Dat lief meisje gaat heel haar leven gebukt lopen onder deze “toch wel zware” vernedering!

Eerlijk zijn duurt het langst, zegt mijne Pa altijd.

Raf'ken
                    00.00 Gone

Comment

Ga eens binnen in een winkel waar je allerlei van die prentjes ziet en ga daar wat inspiratie opdoen. Want het is niet echt goed te noemen.
                      Probeer het ook eenvoudig te houden. Dit is vaak een goede keuze.

Een paar technische zaken
                      Voor druk moet je voldoende resolutie hebben (en houden). Dit is typisch 300 dots per inch (dpi). Dit komt overeen met een gebruik van 118 pixels per centimeter. Voor deze printgrootte zal enkele camera wel foto's afleveren die voldoende groot zijn, maar je mag ze dan wel niet zo gaan verkleinen. Zorg dat je 300 dpi hebt.

Druk heeft ook een beperkter palet van kleuren ter beschikking. Dit felle groen is niet te reproduceren op print. Gebruik een subtieler palet; dat is drukbaar en zal ook uw design ten goede komen.

Comment

1. Ik weet dat de foto's niet optimaal zijn, heb ze ook van een miniatuur afgehaald (uit digitaal fotoalbum) en de mensen gaan de originele nog bezorgen.

2. het meisje zal niet gebukt staan onder deze vernedering.

3. het meisje ziet graag Tinkerbell. En Tinkerbell is een fee in het groen, vandaar die kleuren en sterren.

4. als de "klant" maar tevreden is zeker.

5. het is toch maar een meisje van 7, het mag toch iets speels zijn/hebben.

Topic mag gesloten worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                          Dat lief meisje gaat heel haar leven gebukt lopen onder deze “toch wel zware” vernedering!
                          Wim ik vind het ook wel erg 'hard' wat hier gezegd word.
                          Je hebt je best gedaan met de kennis die je nu hebt om zo'n uitnodiging te maken.
                          Google volgende keer wat op wat afbeeldingen. Wellicht krijg je er inspiratie van en kun je mooiere dingen maken dan je zelf denkt.
                          Nou niet zomaar opgeven en doorgaan met wat je leuk vind.
                          En idd als het meisje maar blij is...
                          Succes ermee.

Comment

Volgens mij heb je je inspiratie voor deze ook gevonden via Google want deze lijkt wel 'verdacht' veel op die van mijn dochter 3 jaar geleden, alleen was die roze en met een Diddl in 't midden.

Ik zou persoonlijk een lichter groen nemen, of paars/lila daar wordt Tinkelbel ook vaak mee gecombineerd en komt denk ik mooier/zachter uit als dit groen. Zet ook achter de Tink een andere kleur als zwart en de naam in een bijpassende kleur. De sterretjes zou ik er niet bijdoen, misschien kan je bij de styles wel iets mooi passend vinden? Dan nog mooie nieuwe foto's erin, vertrekken vanuit 300ppi en het komt wel in orde!

Comment

Even een voorbeeldje van hoe ik het zou doen. Deze is op jouw formaat maar persoonlijk zou ik hem echt vierkant maken, dan komt Tinkelbel ook mooier uit in het midden.

Comment

Working...
                              X