Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bewerkingen in een filmpje zetten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bewerkingen in een filmpje zetten

Hoi,

ik heb een bewerkte foto die bestaat uit 50 lagen. Nu wil ik dit graag in een filmpje zetten, zodat je bijv om de 3 seconden de volgende laag ziet verschijnen, met als doel om de bewerking te laten zien vanaf de beginfoto tot het eindresultaat Ik heb alleen geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.

Iemand tips of een tutorial hoe ik dit moet doen?

alvast bedankt
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Re: bewerkingen in een filmpje zetten

1. Met een video/movie editor.
    VirtualDub is zo'n "opensource" (=gratis) programma ... "google it" en je zal zeker de versie kunnen downloaden en installeren.
    Werkwijze is vrij eenvoudig: importeer elke laag in een nieuw bestand (avi of mpeg) en dan kun je de tijd instellen dat elke laag getoond wordt. Je kunt de lagen ook in en out laten faden, tekst/geluid toevoegen enz...

2. Een diavoorstelling maken is ook een interessant alternatief; ik denk dat de kwaliteit van de foto's beter bewaard zal blijven hiermee. Geen geluid toevoegen maar lagen met tekst moet kunnen.
    "SlideShow Picture Viewer" is een opensource (=gratis) programma dat zulks op een eenvoudige manier doet.
    Download SlideShow Picture Viewer for free. A graphics viewer designed to be simple enough for your grandmother to use. Written in Delphi 4, works only in Windows, but could probably be ported to Linux via Kylix pretty easily.

Comment

in photoshop kan je via "bestand">>"scripts">>"laagsamenstelling naar bestanden"
      automatisch van elke laag een appart fotobestand maken

die 50 bestanden breng je in moviemaker of fotostory (freeware) en maak je een filmpje eventueel met zachte overgangen en achtergrondmuziekje

voorbeeldje met photostory

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
        Ik ga eens een poging wagen op bovenstaande manieren

thanx
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Om je filmpje te maken moet je niet verder zoeken dan photoshop zelf.
          Daar kan je via Window>Animation je filmpke maken en dan File>Export>Render video en hier kan je bepalen welk formaat je dit filpmke wil hebben.
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

Comment

Working...
          X