Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adobe figuurpakket

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Adobe figuurpakket

In PS 7 zit een functie dat je figuurpakketen kan maken.
    Ik wil graag 1 foto op div. formaten op 1 vel krijgen.

Maar in ps 7 werken ze met andere maten.

Ik wilde graag pasfoto formaten, maar dan in de normale maten.
    Weet iemand of ik dit kan aanpassen ?
    Of een ander programma ervoor ?
    mvg
    gabriella
    Canon 300D en 350D
    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
    canon 20-35 usm

Ik wist zelfs niet dat deze functie in PS7 zat?
    Waar kan ik die vinden Gabriëlla...
    om een vraag met een vraag te beantwoorden?

groeten,
    Luc

Comment

Gabriella,
      Misschien help dit ( gevonden in de help functie )
      Het lijkt mij niet onoverkomelijk, maar gemakkelijk is anders .

Of even proberen met qimage
      Download Qimage Ultimate demo for free. Professional batch photo-printing software with AI layouts, advanced color management, and seamless one-click printing.

Jo(han)

De layout van figuurpakketten aanpassen

--------------------------------------------------------------------------------

U kunt de bestaande layouts aanpassen en nieuwe layouts maken met behulp van een tekstbewerkingstoepassing. De opmaakopties in het dialoogvenster Figuurpakket worden bepaald in tekstbestanden die zijn opgeslagen in de map Layouts (onder de map Voorinstellingen).

De volgende tekst bevat bijvoorbeeld een beschrijving voor een layout met twee afbeeldingen van 5 x 7:

I 8 10 (2) 5x7 0,5 0 7 5 0,5 0 7 5

Eerste regel

Bevat de maateenheid en de documentgrootte.

Tweede regel

Bevat de naam van de layout zoals deze verschijnt in het dialoogvenster Figuurpakket.

Volgende regels

Bepalen de positie en de afmetingen van elke afbeelding in de layout.

Zo past u een layout voor een figuurpakket aan:

Maak een nieuw bestand in een tekstbewerkingstoepassing of open een bestaand bestand in de map Layouts (onder de map Voorinstellingen).
      Voer voor de eerste regel van het bestand de volgende elementen in (gescheiden door een spatie):
      Een letter voor de maateenheid: i of I (voor inches), p of P (voor pixels), c of C (voor centimeters). Voor alle getallen in het bestand geldt de opgegeven maateenheid.
      De breedte van het document.
      De hoogte van het document.
      Opmerking: de breedte en de hoogte van het document mogen niet groter zijn dan het afdrukgebied van het papier. Als u bijvoorbeeld wilt afdrukken op papier van 11 x 17, geeft u 10 x 16 op als documentgrootte.

Op de tweede regel van het bestand voert u de naam van de layout in waaronder deze verschijnt in het dialoogvenster Figuurpakket. U kunt maximaal 75 tekens invoeren.
      In de volgende regels van het bestand voert u de positie en de afmetingen in voor de afbeeldingen in de layout met behulp van de volgende elementen (van elkaar gescheiden door een spatie):
      De positie van de afbeelding in relatie tot de linkerzijde van het document (de x-positie van de afbeelding).
      De positie van de afbeelding in relatie tot de bovenzijde van het document (de y-positie van de afbeelding).
      De breedte van de afbeelding.
      De hoogte van de afbeelding.
      Geef de positie en de afmetingen voor elke afbeelding in de layout aan op een aparte regel. U kunt maximaal 50 afbeeldingen per layout opgeven.

Als u commentaar aan het bestand wilt toevoegen, plaatst u een puntkomma ( aan het begin van de regel. Regels die met een puntkomma beginnen worden genegeerd, net als lege regels.
      Sla het bestand op in de map Layouts.

--------------------------------------------------------------------------------

Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

mvg
        gabriella
        Canon 300D en 350D
        canon 20-35 usm

Comment

thanks
          Luc

Comment

Johan bedankt voor deze uitleg ben nu een heel stuk verder !
            mvg
            gabriella
            Canon 300D en 350D
            canon 20-35 usm

Comment

Ik heb met belangstelling deze thread gevolgd en de instructies ook opgevolgd, al wilde ik iets anders maar wel soortgelijks.
              Ik heb een nieuw .txt documentje gemaakt en opgeslagen in de map layouts.
              Ik heb de Engelse versie van PS en heb nu 2 foto's geselecteerd die ik wil afdrukken op 1 A4. Ik neem aan dat ik bij "Layout" in het picture package mijn afmetingen zou moeten kunnen selecteren, maar ik zie ze er niet bij staan. Weet iemand wat ik niet goed gedaan heb ?

P.S. Gabrielle bedankt voor het stellen van de vraag en Johan voor het uitgebreide antwoord.

Comment

Ik was er nog me bezig, maar heb helemaal iets verkeerd gedaan, dus heb nu systeem herstel moeten doen...
                niks werkte meer in Photoshop

strakjes ga ik weer verder proberen, het is een leuke bezigheid..
                mvg
                gabriella
                Canon 300D en 350D
                canon 20-35 usm

Comment

Originally posted by gabriella
                  Ik was er nog me bezig, maar heb helemaal iets verkeerd gedaan, dus heb nu systeem herstel moeten doen...
                  niks werkte meer in Photoshop

strakjes ga ik weer verder proberen, het is een leuke bezigheid..
                  Jammer Gabrielle. Hopelijk werkt alles weer.
                  Mocht het bij jou wel lukken, laat je dan even weten wat je gedaan hebt ? Misschien kan ik mijn "probleempje" daarmee ook oplossen

Comment

eindelijk mij lukte het niet maar even naar Dick mijn lieve man gekeken, en het is gelukt !

Ik heb nu een figuurpakket van het formaat 20x30 cm
                    daarin zitten:

1x 13x18cm
                    1x 10x15cm
                    6x 03x04cm

Instellingen: (gemaakt in editpad)

I 7.5 11
                    okie1 (1)13x18 (1)10x15 (6)3x4
                    0.1 0 7 5
                    0.1 5 4 6
                    4.2 5.3 1.2 1.6
                    5.6 5.3 1.2 1.6
                    4.2 7 1.2 1.6
                    5.6 7 1.2 1.6
                    4.2 8.7 1.2 1.6
                    5.6 8.7 1.2 1.6

opslaan en weer openen in PS.
                    en klaar...

Misschien dat jullie hier ook iets aan hebben...

mvg
                    gabriella
                    Canon 300D en 350D
                    canon 20-35 usm

Comment

Working...
                    X