Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto van psd naar jpeg zetten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto van psd naar jpeg zetten

ben photoshop aan het ontdekken en zit met het volgende:

als ik mijn foto bewerkt heb en wil opslaan als jpeg moet ik hem naar 8-bit zetten heb ik hier ergens op dit forum gevonden. So far so good.

Als ik die jpeg dan open in PS ziet hij er goed uit en zijn mijn bewerkingen zichtbaar.
    Als ik diezelfde Jpeg gewoon open in picasa of zo is die minder helder, onscherper enz...

Canon 450D / Canon 18-55mm f3.5-5.6 / Canon 50mm f1.8II / Canon 10-22mm f3.5-4.5

Re: foto van psd naar jpeg zetten

1. Van die web services gaan meestal je foto een beetje verkleinen in bestandsgrootte wat de kwaliteit niet ten goede komt. Maar dit is niet altijd het geval en ik betwijfel of het zo zichtbaar zou zijn bij picasa.

2. Uw browser / photoshop gebruikt een ander kleurenprofiel. Heeft u een mac?
    500px

Comment

het verschil is echt zichtbaar, de foto is veel donkerder

ik heb geen mac
      Canon 450D / Canon 18-55mm f3.5-5.6 / Canon 50mm f1.8II / Canon 10-22mm f3.5-4.5

Comment

ik heb daar hoegenaamd nog geen problemen mee gehad

ik bewerk ook eerst al mijn foto's die ik in RAW gemaakt heb
        deze worden dan in 1ste instantie opgeslagen in PSD

vroeger sloeg ik ze rechtstreeks op vanuit PS in JPEG en nooit iets van kleurenverschil of dergelijke gemerkt

nu slaag ik op in psd en converteer ik ze allemaal tegelijk via acdsee
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

zou dat kunnen te maken hebben met het feit dat ik niet in RAW bewerk?

Comment

ik snap uw vraagstelling niet helemaal.. maar...

Je foto in PSD of je originele heeft alle detail en is de grootste versie...
            Als je saved naar jpg zet je er een compressie op en verklein je sowieso...
            Dus je foto gaat altijd verschil opzitten..
            Is het echt zodanig merkbaar is het wss zo dat je je foto te klein maakt.
            poof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
              ik snap uw vraagstelling niet helemaal.. maar...

Je foto in PSD of je originele heeft alle detail en is de grootste versie...
              Als je saved naar jpg zet je er een compressie op en verklein je sowieso...
              Dus je foto gaat altijd verschil opzitten..
              Is het echt zodanig merkbaar is het wss zo dat je je foto te klein maakt.
              Daardoor zal de foto toch niet donkerder zijn?

Ik zou denken aan een ander kleurprofiel.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
              X