Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Donker in windows fotoviewer, redelijk als schermafbeelding.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Donker in windows fotoviewer, redelijk als schermafbeelding.

Allen,

Ik heb nog niet bijster veel tijd gehad om foto's te maken. En wat ik maak valt eigenlijk best tegen. Terwijl ik eigenlijk alles op auto schiet. Of mijn verwachting ligt te hoog, dat kan ook.

Ik heb nog weinig kans gehad om bij daglicht buiten wat te schieten, op een enkele schaatsdag na. Maar ook daar was alles grauw en grijs, op mijn pc. Alleen wat ik vol flits met de onboard flitser was redelijk.

De indoor foto's met mijn nieuwe 'op de camera flitser' daarintegen worden alweer stukken beter,althans, in mijn compactcamera-rodeogen-wittegezichten beleving.

Nu heb ik gister wat foto's gemaakt(allemaal van hetzelfde en de meeste niet scherp) waarvan sommige met flitser (ik weet niet meer welke) En nou zijn die foto's allemaal donker als ik deze bekijk in windows foto viewer. Zet ik hem echter op mijn bureaublad, dan is het zoals ik van plan was hem er uit te laten zien.

Vraag: Is WFV geschikt om foto's te kijken? Want met mijn compact had ik eigenlijk nooit problemen.
    Vraag: Waarom is de foto op het bureaublad wel lichter? En ook heel echt van kleur, zonder dat ik hem bewerkt heb......wat ik helamaal niet kan.

De foto's zijn uiteraard gemaakt in JPEG.

Tuv

Re: Donker in windows fotoviewer, redelijk als schermafbeelding.

ik zou eens een paar van jouw foto's afdrukken en eens kijken of het aan het scherm ligt of aan de foto. (best in een fotolab)
    Kom dan nog eens lang en schrijf je bevindingen, want wij kunnen niet echt helpen als we niet weten of het aan het scherm ligt of niet.

Comment

Oke, dan zal ik dat eens moeten doen.

Maar toch blijft het vreemd dat de compact foto's goed te zien zijn, en die van mijn nieuwe camera donker zijn.

Comment

Zou het niet beter zijn van eens ee fotoken als voorbeeld te plaaten, erbij vemelde met welek camera enz.... want voor de moment hebben wij het raden naar allerhande!!
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Goed. Pak ik bv deze foto in WFV (windows7) dan is hij aardig donker. Open ik hem net in paint om te verkleinen, is ie in paint alweer stukken beter.

Ik heb hem naar een vriend gemaild en die kijkt met Windows fotogalerie, en daar is ie ook goed.

Mij benieuwen hoe hij er nu hier uitziet.

Ik klik nu op 'voorbeeld bericht' en zie dat hij niet donker is. Of hij goed is laten we maar in het midden. In ieder geval niet zo donker dat ik de letters niet kan lezen.

Misschien een ander progamma gebruiken voor foto's ? Of is er iets in te stellen in windows 7?

Tuv.

Comment

Aha..

Comment

Ik heb een gelijkaardig probleem.
              Als ik eenzelfde foto open in windows viewer, is hij veel donkerder en blauwer, dan wanneer ik dezelfde foto open in Microsoft picture manager (daar zijn foto's veel roder en lichter. Vreemd toch, want het blijft hetzelfde scherm..

Aaah ... computerproblemen...

Comment

Ik ben geen windowsgebruiker, dus geen idee of dit de oorzaak is: niet alle software gebruikt kleurbeheer. Het zou kunnen dat het verschil ontstaat omdat sommige software WEL rekening houdt met het ingesloten kleurprofiel, andere software NIET...

Roeland
                www.135mm.be
                @135mm_leuven
                info@135mm.be

Comment

Working...
                X