Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G10 RAW in Photoshop CS3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon G10 RAW in Photoshop CS3

Heb deze week een Canon G10 erbij gekocht, mischien toch handig als ik geen grote uitrusting wil meenemen ?.
    Nu de vraag weet iemand op di Forum hoe ik de RAW bestanden het best (gemakkelijk) kan bewerken en omzetten naar JPG.

In mijn Photoshop is dat tot op heden niet gelukt, wel heb ik de orginele Canon software maar vindt dat hoogt onprettig werken.
    Vandaar deze vraag, wie weet een goede en bovenal gemakkelijke oplossing hiervoor.

Re: Canon G10 RAW in Photoshop CS3

DPP, dat onprettige is vaak niet gewend zijn aan de software, maar ik vind nog steeds dit de handigste en snelste manier om RAW bestanden om te zetten naar JPEG, vooral de laatste versie's van dit programma werken erg goed en voor mij prettig.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Als je Photoshop hebt (welke versie?) is daar toch normaal ook Bridge en ACR (Adobe Camera Raw) bij?
      Ik zet al mijn RAW-bestanden, van verschillende toestellen/merken, om naar DNG. De DNG's importeer ik in Bridge (Get Photos from camera; DNG-omzetting gebeurt tijdens import). Degene die ik wil bewerken, open ik via Bridge in ACR en na de nodige aanpassingen (witbalans, exposure, temperatuur...) open ik en bewerk ik ze verder in Photoshop (nu CS4, tot voor enkele weken CS3). Zolang ik verschillende (aanpassings)lagen heb, sla ik op als PSD, maar op het einde van de rit, merge ik de layers en sla ik op als JPG.
      Dat doe ik enkel met de echt geslaagde foto's.
      Mijn originele JPGs (ik schiet in RAW+JPG) laad ik op in iPhoto om onmiddellijk te kunnen bekijken.

[Mod]Je vernoemt de G10. Toch handelt dit draadje niet specifiek over een camera, maar wel over de bestanden. Daarom verplaats ik naar Fotobewerking, waar deze topic beter tot z'n recht zal komen.[/Mod]
      Last edited by LesC; 19 februari 2010, 15:42. Reden: Mod-ingreep
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bedankt voor de gegeven informatie, ik ben inmiddels nog wat aan het oefenen geweest in "Canon digitaal Professional" en het gaat ook daar al beter werken.
        IK ben geruime tijd aan het oefenen geweest,en op dit moment zijn de resultaten van redelijk tot goed.
        Oefening baart kunst, is ook nu weer gebleken.
        Last edited by mvanversendaal; 19 februari 2010, 18:07.

Comment

Ik heb me nooit echt verdiept in de bijgeleverde Canon software. Ik houd die up to date, maar kan eigenlijk niet zeggen dat ik die echt gebruik.
          Ik weet wel dat Canon z'n originele RAW-bestanden (CR2) moet hebben en niet de geconverteerde DNGs, dus da's een reden om niet te converteren.

(Over de voordelen/nadelen van originele RAWs versus DNG is hier al heel wat gediscussieerd, maar die discussie zou ik hier willen vermijden. Om een aantal redenen doe ik het wel, daar waar andere gebruikers verkiezen om niet te converteren.)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
          X