Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Testen met Lightroom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Testen met Lightroom

Dag iedereen,

ik heb vandaag wat zitten prutsen met lightroom, in de hoop de kleuren op de foto wat beter tot hun recht te laten komen.

het is geen goede foto wat betreft scherpte enzo, maar ik vind het zooo moeilijk om goeie aquarium foto's te nemen! het ging me vooral om de kleuren goed te krijgen

Origineel:

Bewerkt:
    Sony Alpha 330 / Sony 18-55 / Tamron 90 2.8 macro / Minolta 70-210 f4 / Minolta 50 1.7 / Metz 48 AF-1 / Lowepro Flipside 300 / Velbon Traveller
    Webite

Re: Testen met Lightroom

Je bent het paard achter de wagen te spannen: probeer eerst een goede foto te maken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik vind de kleuren in het origineel niet slecht. Probleem lijkt mij dat de foto te donker is en niet scherp. In die zin ben ik het ook met hjanssen eens dat je eerst dat moet oplossen.
      Ik denk dan aan een heel lichtsterk prime objectief (f1.4 of 1.8) of met extra licht.
      Ik zie ook een verticale lijn ongeveer in het midden van de foto. Ik denk dat dit van doen heeft met de lichtbrekingshoek door het glas van de aquarium.
      Google eens op " aquarium fotografie". Je vindt daar heel veel tips.
      Ik heb er dit van gemaakt in ps cs4
      verscherpt met de high pass filter, licht toegevoegd met de render filter en de verticale lijn iets verzacht met de clone stamp tool

groet, Rik

Comment

Heb je een watervaste witte plaat ?
        Laat deze in het water zakken, en maak een foto.
        Nadien een nieuwe zonder witte plaat.
        Dan stel je in lightroom de witbalans juist.
        Hiervoor meet je met het pipetje in de eerste foto de waarde.
        Deze stel je in op de tweede door deze te copieren naar de tweede foto.

Comment

Een lichtsterke prime is geen meerwaarde als je een overzicht van je hele aquarium wilt laten zien, daarvoor is ten gevolge van het nodige diafragma de depth-of-field te beperkt...

een creatieve flitsopstelling geeft meer mogelijkheden.

Indien je één of enkele vissen zou willen fotograferen ipv de hele bak, dan is het wel een mogelijkheid.
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Working...
          X