Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hard zwart wit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hard zwart wit

Ik zou hem omzetten in RAW. Vinkje omzetten in grijswaarden en dan naar basisscherm om belichting; zwarten: highlight en contrast omhoog te zetten. Als laatste de curves bijwerken en je hebt keihard zwart-wit.
    Canon EOS 1DS Mark III + EF24-70 1:2.8L USM + EF70-200 f/2.8L IS USM + Extender EF 1.4x II + EF100 f/2.8 USM macro + Elinchrom flitsset

Comment

Re: hard zwart wit

Oorspronkelijk geplaatst door tom034 Bekijk bericht
      Jullie trekken dus de fotos direct in zwart wit? ik dacht dat dit werd bewerkt...Ik wil een effect krijgen een beetje zoals stefan vanfleteren
      Gezien Vanfleteren werkt met celluloid ipv digitaal, behaalt hij dat typische contrast door gebruik van filters. Dit tijdens de opname en tijdens het belichten van het fotopapier: 't Is me al een tijdje geleden maar mocht ik een gokje moeten wagen zou 'k zeggen een groenblauwfilter (om realistische rodere details, pukkels en aders, in gezichten te accentueren) bij de opname en een magentafilter (om het contrast te verharden) tijdens belichting van de afdruk.
      Als je dan toch dat specifieke contrast-effect beoogt weerhoudt niks je ervan ook eens met filters te experimenteren. Allé ja, een groenblauwfilter gebruiken tijdens de opname, de magenta filter kan je niet gebruiken want dit onderdeel om het conrast te verharden zal je uiteraard nog digitaal moeten uitvoeren he...

Veel amusement met het experiment .
      F.

Comment

Working...
      X