Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoblog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoblog

    Ik zou graag een photoblog maken of meerdere zelfs.

    Sinds de geboorte van onze zoon heb ik een website gemaakt met en heleboel foto's erop om de verre familie mee te laten genieten van de groei van onze zoon. Maar dat is een genoei met dreamweaver en uploaden en album aanpassen en schikken en .......

    Ik ben er van overtuigd dat een photoblog mij heel veel werk zal besparen. De fotoblog zou dus moeten dienen om foto's van onze zoon op te zetten (allerlei, goed gelukt of niet) en ook foto's die ikzelf genomen hebt (betere kwaliteit - bewerkt) als showcase. En ook foto's van sporten dat ik beuitoefen.

    Maak ik dan best 1 blog? Of 2 aparte?

    Ik bezit een eigen domain welke draait op one.com en daar heb ik ook php en mysql databases.

    Enkele vereisten van de blog zijn:
    - tags per foto (zal wel geen probleem zijn)
    - een archief (per maand zou ook handig zijn - om te zien welke foto's vb van jan '09 waren)

    Kan er me iemand helpen welke software/templates ik zou moeten gebruiken hiervoor?

    Thuis heb ik zowel een apple als een windows computer.

  • #2
    Re: Photoblog

    Hier vind je een (Engelstalige) tutorial om een fotoblog op te zetten met WordPress (gebruik ik zelf ook als blog).
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Photoblog

      Ik heb net eentje online gezet met het pixelpost pakketje.
      Voorlopig nadeel (zal misschien een oplossing voor bestaan) vind ik dat je losse foto's post en geen albums.

      De blog gebruik ik voor mijn beter fotografiewerk (wat stilaan mag beginnen komen )

      Verder gebruik ik picasa om foto's te verdelen onder familie.
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: Photoblog

        Als je een domein hebt bij one.com dan zit daar normaa ltoch een blog in ?
        Bij mij is dat toch zo ? Ik gebruik die vooral om de aanpassingen op mijn site aan te kondigen, maar je kan die ook gewoon als blog gebruiken...

        Je kan er zelfs meerdere maken en kiezen of ze rechtstreeks op je eigen url terechtkomen of je ze een andere naam wil geven.

        Als je met Worldpress wil werken dan heb je daar een grote keuze aan templates:
        http://wordpress.org/extend/themes/
        Last edited by Eyereflection; 26 januari 2010, 08:34. Reden: toevoeging website

        Comment


        • #5
          Re: Photoblog

          Oorspronkelijk geplaatst door Eyereflection Bekijk bericht
          Als je een domein hebt bij one.com dan zit daar normaa ltoch een blog in ?
          Bij mij is dat toch zo ? Ik gebruik die vooral om de aanpassingen op mijn site aan te kondigen, maar je kan die ook gewoon als blog gebruiken...

          Je kan er zelfs meerdere maken en kiezen of ze rechtstreeks op je eigen url terechtkomen of je ze een andere naam wil geven.

          Als je met Worldpress wil werken dan heb je daar een grote keuze aan templates:
          http://wordpress.org/extend/themes/
          Ik heb voorlopig ook voor een one.com fotoalbum gekozen ... leek me de makkelijkste/snelste oplossing, alsook krijgen familieleden automatisch een mail als ik een nieuw album aanmaak.

          Soms is het leven toch makkelijk ...

          Comment


          • #6
            Re: Photoblog

            Oorspronkelijk geplaatst door LoXoS Bekijk bericht
            Ik heb voorlopig ook voor een one.com fotoalbum gekozen ... leek me de makkelijkste/snelste oplossing, alsook krijgen familieleden automatisch een mail als ik een nieuw album aanmaak.

            Soms is het leven toch makkelijk ...
            En mogen we dat bewonderen? of is het privé?
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

            Comment

            Working...
            X