Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret nabewerken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portret nabewerken

Op mijn fotoblog (http://lampfotografie.blogspot.com/) staan een portret dat diverse keren, telkens met andere kleurtinten werd nabewerkt. Ik weet niet of het volgens de reglementering van BD, toegestaan wordt, maar ik zou de voorkeur kennen van de forumbezoeker... Ik weet dat er wellicht bemerkingen zullen komen ... in de zin van: elk zijn smaak... maar toch zou ik willen weten welke bewerking de voorkeur geniet, bij de fotografen van BD...?

Thanks
    Lamp

Re: Portret nabewerken

Eigen naar geen één nabewerking.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Eigen naar geen één nabewerking.
      Bedankt voor je reactie,
      mag ik vragen waarom...?
      Lamp

Comment

ik vind het ook persoonlijk niet echt goeie nabewerkingen, ze bieden geen meerwaarde aan de foto, het origineel zal beter ogen... Als ik toch zou moeten kiezen, neem dan maar 6, maar weet dat ook deze niet voldoet aan een volwaardige nabewerking (mijn mening) je verliest teveel detail in het haar bovenaan, het loopt schijnbaar samen uit met de muur

blijven oefenen zou ik zeggen, zeker niet stoppen
        Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
        My travel photography site

Comment

Ik denk dat hjanssen geen enkele foto wil kiezen omdat de foto's niet scherp zijn.
          Het is dan ook vermeld dat het een spontane opname is met telelens.

Dat terzijde zou ik gaan voor een kleinere crop van het gezicht, er is naar mijn smaak wat teveel (nutteloze) ruimte voor het model.

als ik zou moeten kiezen tussen de bewerkingen, dan ga ik voor de eerste (warme bruine kleuren) maar zonder de vignettering.
          500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

Comment

Ik zou voor 1 of 2 gaan. Eerste is warmer en wat gezelliger, maar de 2de is meer natuurlijk.
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Ik had als beste gekozen #x en zag later dat dat de originele was.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
              X