Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk programma kiezen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk programma kiezen ?

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Googelen kan ik ook, maar ik dacht dat hier veel experts zaten.

Ik wil gewoon jullie mening, ipv reclamepraat.

Als het al teveel is om een zin te typen.
    Alhoewel mosterd rijkelijk na de maaltijd begrijp ik uw reactie niet ..

Een (correcte) definitie is een definitie period. .. of ge die nu, op eigen initiatief, zelf zoekt en vindt via google of andere, of dat die u hier door een "expert" wordt na- cq voorgekauwd ..

... en een nabewerkingsprogramma is maar zo goed als de "correctieve kennis" van de gebruiker ttz wat is er mis met het door Canon meegeleverd DPP bewerkings programma om de eerste knepen van de nabewerking te leren ? ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Alhoewel mosterd rijkelijk na de maaltijd begrijp ik uw reactie niet ..

Een (correcte) definitie is een definitie period. .. of ge die nu, op eigen initiatief, zelf zoekt en vindt via google of andere, of dat die u hier door een "expert" wordt na- cq voorgekauwd ..

... en een nabewerkingsprogramma is maar zo goed als de "correctieve kennis" van de gebruiker ttz wat is er mis met het door Canon meegeleverd DPP bewerkings programma om de eerste knepen van de nabewerking te leren ? ??
      Ik volg hier toch wel in hoor. Een programma kun je maar goed gebruiken als de kennis die je ervan hebt en schikt op te doen.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

oei .. deze plaats heeft een echo ...

Comment

Concerten->donker->hoge isoos->dus ruis->dan is er geen betere als DxO 6, als je nog lokaal wil bewerken heb je nog iets als PSE nodig, maar als je een beetje vaardig bent met DxO en wat geduld bezit, knu je een hoop met DxO.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Niet te duur en veelzijdig is Paint Shop Pro X2 Ultimate van Corel (KLIK).
            De leercurve is niet zo steil als de Adobe programma's en er zijn genoeg plugins te vinden op internet.
            Je kunt ook een gratis proefversie downloaden.
            Eigenlijk een programma die bijna even goed en evenveel kan als Adobe's Photoshop.

Grtz, RF
            dat vind ik persoonlijk ook een heel goed programma
            juist mist het de functie om je raw bestanden degelijk nog na te bewerken
            daarvoor kan je dan wel een ander programma gebruiken dat dikwijls bij de camera is bijgeleverd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Concerten->donker->hoge isoos->dus ruis->dan is er geen betere als DxO 6, als je nog lokaal wil bewerken heb je nog iets als PSE nodig, maar als je een beetje vaardig bent met DxO en wat geduld bezit, knu je een hoop met DxO.
              Heb DxO 6 geinstalleerd (voor 31/12 in promo voor 99 EUR) om op de 7D raws te proberen
              Het haalt inderdaad het onderste uit de kan qua ruis en details, maar het is nogal bewerkelijk en traag (OK ik ben nog niet ingewerkt) en doet niet alles

Totnutoe is mijn (gratis) workflow als volgt:

Zoombrowser EX (start automatisch op bij insteken van kaartje in interne CF lezer) leest de fotos in een directory per dag (ong 1 raw van 25-30 Mb/sec=snelheid kaart)

Met DPP quick check tool geef ik een score 1,2 of 3 aan elke foto, de andere worden elders opgeslagen of verwijderd
              Met DPP wordt alle bewerking gedaan (noise reduction via preview, contrast, highlights, shadows, curves, color saturation, sharpen enz) en gecropt
              DPP convert&save as jpeg

Deze jpeg's kunnen geprint worden met Canon EasyPhotoPrint EX (op PIXMA 7600 op Ilford Satin met ICC drivers voor de PIXMA 9500) - tevoren ging dat rechtstreeks vanuit DPP, maar die plugin werkt niet meer op Windows 7

Voor publicatie op web doe ik een resize en sharpen in IrfanView (en evt ook een rotatie, dit kan DPP niet)

Eigenlijk zou ik graag alles doen met 1 programma, en DPP doet al redelijk veel, ik vind het handig en snel

Ik gebruik de foto momenteel zoals ze is, maar misschien moet ik een 2e flow opzetten om het onderste uit de kan te halen (denk dat fotos waar je "waw" tegen zegt dikwijls lang nabewerkt zijn )

Suggesties ter verbetering welkom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Niet te duur en veelzijdig is Paint Shop Pro X2 Ultimate van Corel (KLIK).
                De leercurve is niet zo steil als de Adobe programma's en er zijn genoeg plugins te vinden op internet.
                Je kunt ook een gratis proefversie downloaden.
                Eigenlijk een programma die bijna even goed en evenveel kan als Adobe's Photoshop.

Grtz, RF
                weet jij dan misschien hoe ik RAW ( voor Nikon NEF) bestanden kan openen ?

Comment

Working...
                X