Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

webgallery in LR uploaden naar het web

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• webgallery in LR uploaden naar het web

hallo,

Ik heb in lightroom (web) een gallery samengesteld die ik graag op het internet zou willen delen;
    Probleem is echter dat het me niet lukt. Is het mogelijk om een gallery uit LR up te loaden naar picasa of Jalbum of ....
    Welke werkwijze ?
    Tips welkom.

Ann

Re: webgallery in LR uploaden naar het web

Ik vrees dat dat niet zal lukken om een slideshow te uploaden naar een fotoalbumsite. Die zijn enkel gemaakt om foto's te stockeren. Eeen slideshow is nog iets anders dan foto's.
    Wat je nodig hebt is webruimte. Die kan je kopen/huren bij verschillende providers. Persoonlijk gebruik ik OVH (www.ovh.com). Die zijn goedkoop en bieden veel mogelijkheden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvandenb Bekijk bericht
      Ik vrees dat dat niet zal lukken om een slideshow te uploaden naar een fotoalbumsite. Die zijn enkel gemaakt om foto's te stockeren. Eeen slideshow is nog iets anders dan foto's.
      Wat je nodig hebt is webruimte. Die kan je kopen/huren bij verschillende providers. Persoonlijk gebruik ik OVH (www.ovh.com). Die zijn goedkoop en bieden veel mogelijkheden.
      lightroom heeft een web-export functie hoor het gaat hier niet over de slideshow
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Juist !
        Het is met die export functie dat ik mijn gallerij op het www wil plaatsen....

Comment

In Lightroom 3 Beta (en dus normaliter ook in de final release) zit 'Publish Services'. Da's een manier om foto's op te laden naar foto-hosting sites.
          Momenteel wordt enkel Flickr.com (en best een Pro account) ondersteund, maar de bedoeling is dat dat uitgebreid wordt.
          Werkt heel intelligent: je kan een slimme fotoset aanmaken (met foto's die aan bepaalde criteria voldoen), en die uploaden. Indien je foto's verwijdert in Lightroom, of anders bewerkt, worden die wijzigingen doorgegeven naar Flickr. Comments van Flickr gebruikers worden gedownload naar Lightroom.
          Hopelijk voor jou zullen JAlbum en Picasa snel de nodige plugins ontwikkelen.

Voor Lightroom 2 bestonden al de Flickr en Facebook upload plugins van Jeffrey Friedl.
          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

dank voor de info.

A.

Comment

Working...
            X