Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monitor of Full HD TV?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• monitor of Full HD TV?

2 vraagjes

1) Kan iemand het verschil in kwaliteit uitleggen tussen een Full HD TV en een kwalitatief goede monitor voor fotobewerking? Waarom worden deze TV's niet meer gebruikt als scherm voor fotobewerking, ze zijn al full HD en ze zijn nog eens een tv ook.
    2) Weet iemand een winkel waar ik de goede merken van monitors (Lacie, Eizo, ...) met elkaar live kan vergelijken?

Ik zou namelijk een goed scherm willen kopen voor photoshop maar zie door het bos de bomen niet meer.Ik wil daar wel geld aan geven (max 1000 EUR) maar dan wil ik wel zeker zijn dat het iets goed is en alleen maar afgaan op de specificaties die de leveranciers zelf geven, helpt me niet echt vooruit.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Re: monitor of Full HD TV?

Simpel : de resolutie van een full hd scherm (1920x1080) op bv. 32" (om het bij een klein TV scherm te houden) is niet echt voldoende.

Een PC monitor is bv. 1920x1200 voor een 24" scherm, wat dus een pak hoger is...,

Voor Photoshop en als je toch 1000€ wil uitgeven : zeker zorgen dat je het juiste type panel gebruikt. hier wat meer uitleg. De TN's dus zeker vermijden...
    Groeten,

Polleke

Comment

Re: monitor of Full HD TV?

Ok, Bedankt! Het verschil is mij nu duidelijk. Maar welk scherm zou ik volgens jou dan het best aankopen op dit ogenblik?

Comment

Working...
      X