Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vertikale kijkhoek instellen laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vertikale kijkhoek instellen laptop

Weet er iemand hoe je optimaal de vertikale kijkhoek instelt van een laptop.
    Het naar achter duwen van het scherm bij mijn VAIO geeft een enorm kleur en helderheidsverschil ; opengeklapt naar ongeveer 125-130graden is de kleurwaarnemimg en helderheid normaal.
    Vraag is ,hoe kan je dat instellen of is het enkel op het oog afregelen?

Re: Vertikale kijkhoek instellen laptop

Wel, laptop schermen zijn altijd een delicate zaak... Het is nu eenmaal zo dat die schermen doorgaans kwalitatief wat minder zijn, maar desalniettemin kun je er wel alles uit trachten te halen.
    Wat ik zou doen is mezelf voornemen om altijd loodrecht op het scherm te kijken. Dat is eenvoudiger dan steeds met een bepaalde hoek naar het scherm te kijken. Ik bedoel dan niet dat je je scherm steeds 90° moet openklappen, enkel dat je er best loodrecht op kijkt.
    Ik ga er even vanuit dat je photoshop hebt. Bij je configuratiescherm kun je dan vermoedelijk "adobe gamma" vinden. Dat is een applicatie die je helpt met het verder instellen van je beeldscherm om een zo goed mogelijke kleurweergave en contrast te krijgen.
    De werkwijze daarvan ga ik niet opnieuw typen :-) Surf misschien eens naar deze site, daar wordt het allemaal mooi uitgelegd!
    Hopelijk helpt dit je wat verder
    FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

Comment

De vertikale kijkhoek stel je in door het scherm of je hoofd te bewegen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Op het werk hebben we van die handige laptop houders. Je plaatst het scherm op ooghoogte en dan gewoon vertikaal. Nooit meer een verkeerde kijkhoek.
        Is ook nog ergonomischer
        Extern toetsenbord en muis aan te raden

Gr. X.

Comment

loodrecht op je scherm kijken

maar idd, de schermen van laptop zijn eig niet zo geschikt voor beeldbewerking
          (behalve die van de macbook pro's zijn 'aanvaardbaar' voor amautereurs/semipro's.. maar dan wel liefst de matte..)

en xarder zijn methode is ook wel aan te raden, zeker in combinatie met een extern scherm extra
          No rules. Great shots.
          -

Comment

Working...
          X