Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitorcalibratie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Monitorcalibratie

In verband met fotobewerking had ik graag jullie advies ivm monitorcalibratie. Ik heb 2 samsungs naast elkaar staan maar ze geven volledig verschillende kleuren, ondanks het feit dat ik dezelfde instellingen heb ingegeven met Natural Color Pro software van Samsung.
    Is spyder de enige goede oplossing of zijn er andere, minder dure oplossingen?

Dank bij voorbaat voor Uw reactie.

Re: Monitorcalibratie

als je een goeie calibratie wil, is de enige mogelijke oplossing een hardware-matige calibratie dmv spider, eye-one, color munki of eender welk systeem...

de ingebouwde soft is zoals gewoonlijk te basic voor deftig werk...
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Je moet er aan denken dat Windows toelaat slechts één van je schermen te calibreren. Met twee schermen werken is het ideaal voor fotobewerking, maar je moet zorgen dat de foto altijd op dat ene gecalibreerde scherm staat.

Misschien kan je het tweede scherm hardwarematig (dus op het scherm zelf) zo goed mogelijk het andere doen benaderen, meer zit er helaas niet in. Vermits het om schermen van dezelfde producent gaat kan je kijken hoe het gecalibreerde scherm hardwarematig is ingesteld en dit copiëren naar het andere. Het kan natuurlijk nog altijd zijn dat alleen het etiket van Samsung is en de schermen elk door een andere fabrikant zijn gemaakt. In dat geval heb je een probleem.
      Beauty need only be a whisper
      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Ik ben bij een vriend geweest waar twee pc's juist naast elkaar staan.
        Twee verschillende pc's met twee verschillende schermen maar beiden wel van HP.
        Die waren zogezegd gecalibreert en toch was er een enorm verschil in kleuren.
        Dan stel ik mij de vraag in hoeverre een calibratie zinvol is?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

2 Schermen = 2 Videokaarten om goed te kunnen kalibreren??
          Of ben ik fout?

Comment

Working...
          X