Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij verhuizen Photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd bij verhuizen Photoshop

Ik heb Photoshop Elements 5 op mijn oude PC staan. Al mijn foto's zitten op een aparte externe harde schijf en zijn gecatalogeerd met trefwoorden en tags in PSE 5 organizer.
    Verleden week nieuwe PC gekocht. Ik kan uiteraard PSE 5 hierop herinstaleren maar hoe link ik hieraan de externe harde schijf, zonder opnieuw alles te moeten taggen? Met andere woorden, hoe breng ik de Organizer in de staat zoals hij op de oude PC was?

Re: Hulp gevraagd bij verhuizen Photoshop

Met Photoshop Elements 7 kan je een backup maken, weet niet of dat in 5 kan.
    Oude pc: Bestand => Backup maken van Catalogus naar cd, dvd of vaste schijf.
    Nieuwe pc: Bestand => Catalogus herstellen vanaf cd, dvd of vaste schijf.
    Normaal moet ie alles dan meepakken.

Comment

Bedankt, ga dit tijdens het weekend eens proberen.

Comment

Ik denk dat je er wel voor moet zorgen dat de externe HDD dezelfde benaming(letter) heeft als op de de oude PC, want anders wijzen alle verwijzigen naar iets wat er niet is.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

niet zo technisch aangelegd maar is het niet beter ook pse5 op je harde schijf te zetten , als je een laptop hebt ben je dan ook al de gegevens kwijt of zie ik het weeral te simpel .

Comment

In Elements 5 kan je inderdaad ook je organizer saven (File > Catalog > Save As) op je externe harde schijf. Je kan dan, als je PSE op je nieuwe PC geïnstalleerd hebt die gewoon openen.
            (backup nemen zoals hierboven gezegd kan waarschijnlijk ook, maar dan moet je inderdaad restoren en dan staat je catalogus waarschijnlijk weer op de harde schijf van je PC. Als je savet dan kan je hem gewoon van je externe schijf blijven gebruiken en updaten, wat handig kan zijn als je om één of andere reden nog eens van PC wil wisselen)

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik denk dat je er wel voor moet zorgen dat de externe HDD dezelfde benaming(letter) heeft als op de de oude PC, want anders wijzen alle verwijzigen naar iets wat er niet is.
            Dit klopt. Je kan wel 'reconnect' doen. Als alles in één map staat niet zo erg want als je er één manueel hebt gedaan vindt hij de rest normaalgezien automatisch, maar als je alles in verschillende mapjes hebt staan neemt het wel even tijd om alle links terug OK te hebben. Nog steeds beter dan alles opnieuw te moeten taggen natuurlijk.
            Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
            vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Iedereen bedankt, er zijn zeker een paar waardevolle tips bij.Als het zaakje geklaard is laat ik weten hoe het gegaan is.

Comment

Gans weekend bezig geweest... Eerst een backup van alles gemaakt en dan PSE5 geinstalleerd op de nieuwe Pc. Via PSE5 backup herplaatst, of tenminste zo had het moeten gaan. Evenwel PSE5 is volledig vastgelopen. Na meerdere malen heropstarten blijft het resultaat hetzelfde : Elements blokkeert al bij het opstarten en is bijgevolg absoluut onbruikbaar. Ten einde raad verwijder ik het programma van de harde schijf en doe dan een herinstallatie. Hier gaat het dan definitief mis: omdat er al 2 installaties gebeurden, 1 op de oude PC en 1 op de nieuwe, weigert het programma de activatiecode. Resultaat : géén Photoshop meer en ik kan al mijn foto's opnieuw gaan taggen en catalogeren, stuk per stuk. Ik zal echter een nieuwe Elements moeten kopen.
                Ik heb dit voorgelegd aan de support van Adobe. Ik hoop dat ze zo sportief zullen zijn om mij gewoon een nieuwe activatiecode te geven voor mijn Elements5.

Comment

makkelyk gaat ook ga naar deze computer als uw externe schyf is aangesloten dan ziet ge hem staan. vanuit elements 5 moet ge gewoon uw fotos gewoon ophalen van de extrne schyf in voorbehoud dat ge een goede backup gemaakt hebt van uw fotos
                  grt jos

Comment

Working...
                  X