Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaders en tekst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kaders en tekst

Ik ben wat aan het klooien met cs en kom er niet uit. Misschien dat iemand mij wat op weg kan helpen.

Zelf ben ik met het kader wel uitgekomen, echter, als ik de tekst erin wil gaan laten plakken dmv de action gaat het fout.
    Ik wil voor landscape en portret eenzelfde action gebruiken om het wat sneller te laten verlopen.
    Wat gaat er fout:

Als ik een portretstand met kader maak en daarin de tekst laat plakken komt alles netjes te staan (foto1).
    Als ik echter met dezelfde action een landscape foto laat bewerken dan komt de tekst niet op de juiste plek die ik zou willen (foto2).

Ik snap er niets van waarom dat is, dus vandaar mijn vraag

Foto1

Foto2
    Last edited by Dennis71; 3 december 2009, 18:09.
    Dennis

www.dennisbeekelaar.com

Re: Kaders en tekst

waarschijnlijk ligt de oorzaak van het probleem in de action zelf. Hierin wordt bepaald welke handeling er moet gedaan worden en ook waar tekst geplaatst wordt en hoe.

Comment

Hmja, dat zal ongetwijfeld. Ik heb alleen geen idee hoe dit op te lossen, vandaar mijn vraag
      Dennis

www.dennisbeekelaar.com

Comment

Twee "actions" maken één voor landscape en één voor portret, lijkt mij de oplossing.

Comment

Grupello,

Dat doe ik nu ook, maar kan me niet voostellen dat het met ps niet zou werken, en met een simpel programma als bordermaker wel....
          Dennis

www.dennisbeekelaar.com

Comment

Tijdens mijn modules photoshop heb ik van de docente geleerd wanneer iets goed functioneert men het niet moet veranderen, daarmee beweer ik niet dat het met één action ook niet zou moeten gaan. Photoshop is wel geen exacte wetenschap. De wijze raad van onze docente heeft mij al veel tijd gespaard ! Overigens vind ik je twee foto's zeer geslaagd...
            Last edited by Grupello; 22 december 2009, 22:05.

Comment

zet eens een linkje naar deze action

Comment

Working...
              X