Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blauwe schijn op enkele foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: blauwe schijn op enkele foto's

    sorry gasten heb het effe druk gehad met het werk en ben thuis nog veranderingen aant doen en dan zijn de dagen snel voorbij he

    bedankt voor de reacties he ga het zeker testen ,ik heb de cs4 dus zal ik zeker proberen

    en ik ga zeker in raw beginnen trekken maar dan moet ik het omzetten naar jpeg zeker om ze gewoon te kunnen bekijken ?

    ps. ik kom zeker terug he

    bedankt voor de reacties

    Comment


    • #17
      Re: blauwe schijn op enkele foto's

      Aha, daar is-ie! Blij dat we van je horen, Kevin, nu willen we gerust nog wat verder voortspelen met onze software.
      Ook Red Falcon heeft een goede poging gedaan, verschillend van de mijne, maar echt een hele gezonde kleur is het ook niet geworden, wel?
      Nogal wat van die kleurlichtjes in dat indoors speelpark of wat? RAW had ons inderdaad beter van dienst geweest.
      Je kunt RAW files (bij Canon CR2, bij Nikon NEF) zeker bekijken in Bridge, deel van CS(3?). Ik schiet wel in RAW en JPG, laad de JPGs op in iPhoto (ja, ik werk met Mac), terwijl ik de RAWs omzet naar DNG en in Bridge oplaad. Enkel die RAWs die serieuze nabewerking behoeven zal ik echter gebruiken, omdat JPGs kleiner zijn en dus vlotter te bekijken zijn...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #18
        Re: blauwe schijn op enkele foto's

        Zou het kunnen dat je op deze foto met gemengd licht zit. Achtergrond rood geel door kunstlicht en frontaal blauw door daglicht door raam. Dit is zowiezo heel moeilijk te corrigeren. Er is altijd wel een deel dat niet de juiste kleur heeft op die manier.

        Comment


        • #19
          Re: blauwe schijn op enkele foto's

          ja de foto's dat bewerkt zijn zien er toch beter uit dan de mijne met blauwe schijn en plopsa indoor ja allemaal van die kleurspots je kan het al raden he en das der ook redelijk klein . had het groter verwacht heb net de foto in sepia gezet en ziet er goed uit morgen wssn wat foto's beginnen te doen met de cs4

          @ lesc : kga mij camera ook inzetten als raw en jpeg altijd gemakkelijk klinkt het :d

          bedankt al

          dit is hem



          valt wel mee zo maar ga dat dus niet met de 30 foto's doen he :d
          Last edited by kevin d5000; 21 november 2009, 15:18.

          Comment


          • #20
            Re: blauwe schijn op enkele foto's

            Kleurvariaties werkte op deze foto inderdaad niet goed. Sorry, ik had dat eerst uit moeten proberen. Ik heb het in Photoshop Elements nu met Verbeteren, Huidskleuraanpassen geprobeerd. Als het een blauw spijkerbroekje was, krijgt deze nu de goede kleur, maar het gezichtje wordt niet helemaal naar mijn zin. Maar altijd toch nog beter dan de oorspronkelijke foto. Omdat ik pas deelneem aan dit forum weet ik nog niet hoe ik mijn bewerkte foto bij dit stukje kan plaatsen en het is nu echt bedtijd. LvdW

            Comment


            • #21
              R...a....w

              Voor die mensen die nog zouden twijfelen om RAW te schieten .........



              SF
              Last edited by StoneFree; 24 november 2009, 18:42.
              00.00 Gone

              Comment


              • #22
                Re: blauwe schijn op enkele foto's

                Wat ik mij al lang afvraag is het volgende.
                Zit je in een verkeerde WB stand, of op een te lage snelheid, dat zie je toch meteen in je preview!
                Zoals hier, overduidelijk een blauwe foto, of bij anderen, vreselijke bewegingsonscherpte!
                1 foto en dan aanstonds bijsturen, tot daar toe, maar een hele serie …. dat snap ik dus echt niet, hoor!
                Vroeger ging dat niet, dan moest je wachten op de negatieven en of foto’s.
                Nu zie je aanstonds dat er iets fout is en toch blijken de mensen gewoon verder te shooten en dan thuisgekomen, oh wat een teleurstelling of wat een slecht toestel is dit!!
                De mogelijkheid om te previewen en zelf je WB manueel via een kaart te ijken, is er ook … en toch??
                SF
                00.00 Gone

                Comment


                • #23
                  Re: R...a....w

                  Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                  Voor die mensen die nog zouden twijfelen om RAW te schieten .........



                  SF
                  Goed bedoeld, voor de mensen met minder ervaring kun je deze bewerking van de foto toelichten, lijkt mij intressant.

                  Comment


                  • #24
                    Re: blauwe schijn op enkele foto's

                    Ben toevallig op dit topic uitgekomen, dus sorry voor de late reactie, maar ik wilde effe het volgende opmerken:
                    Hebben jullie het gebouw van Plopsa Indoor al eens goed bekeken?
                    Er is maar 1 zijde waar het zonlicht binnen valt, en daar zijn alle raampartijen... BLAUW!!!
                    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: blauwe schijn op enkele foto's

                      HALLO

                      dat verklaart veel ,was me zelfs niet opgevallen dat da allemlaal blauw glas was
                      vond het daar een beetje tegenvallen had het groter verwacht. geluk dat we goed weer hadden en buiten konden ook

                      bedankt voor de reacties

                      Comment


                      • #26
                        Re: blauwe schijn op enkele foto's

                        BE4 > Klik


                        After:





                        Goed gedaan, of ?

                        Raf'ken
                        Last edited by StoneFree; 23 januari 2010, 14:53.
                        00.00 Gone

                        Comment

                        Working...
                        X