Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geboortekaartje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• geboortekaartje

Hey,

ik heb de vraag gekregen van vrienden om een geboortekaartje te maken waarin de naam geschreven staat met nic-nac koekjes (letterkes) en dan rond die letters hun andere drie kindjes in allerlei poses te installeren. Al verduwend, trekkend, zittend enz...

Mijn vraagje: hoe pak je dit technisch aan, want als ik een foto pak van die lettertjes op een witte of zwarte achtergrond komt er wel steeds een schaduw vanaf en is het moeilijk ze precies te selecteren in photoshop.

Dus, hoe pak ik de foto's van de nic-nacjes en de kindjes het beste aan om zo gemakkelijk mogelijk aan de slag te kunnen?

hartelijk dank voor de info

groeten
    Derry
    http://www.pixel7.be

Re: geboortekaartje

Misschien een foto maken van die naam op een witte achtergrond en die foto al als uitgangspunt nemen voor de rest van het kaartje dus enkel de kindjes erbij plakken? Door middel van een juiste belichting kun je dan de koekjes met minimale schaduw fotograferen wat mijns inziens de foto alleen maar ten goede zal komen. Anders wordt het wel een heel erg plat geheel. Voor wat betreft de kinderen: dit wordt een zeer precies werkje.

Gr. X.

Comment

de kindjes zullen wel erg klein worden tov de letters dus dat zal wel lukken met extraheren
      daarna wat stukjes maskeren die achter het koekje komen

het moeilijkste is dat de foto's genomen moeten worden in functie van het ontwerp

je kan uitgaan van een foto van de koekjes of evt uit dit voorbeeldje halen

Comment

Héél leuk ie nic nacjes maar heb je deze mss ook in 300 DPI aub ?
        Alvast bedankt!

Comment

heb dit laatst ook gedaan voor kennissen en heb toen ook wat moeten zoeken.
          Wat bij mij goed lukte was de letters op een lichtbak (evt. glasplaat met wit vel over en licht eronder) en dan met statief loodrecht foto nemen, letter per letter. Ook inflitsen is een handigheid. Foto's van de kinderen best ook tegen een neutrale achtergrond, zodat deze makkelijk te detoureren zijn.

hopelijk heb je er wat aan.

grt,
          Raf
          Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

sorry tinneke ,'k heb dit niet in 300 dpi
            dan moet ik eerst een zak koekjes gaan halen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
              heb dit laatst ook gedaan voor kennissen en heb toen ook wat moeten zoeken.
              Wat bij mij goed lukte was de letters op een lichtbak (evt. glasplaat met wit vel over en licht eronder) en dan met statief loodrecht foto nemen, letter per letter. Ook inflitsen is een handigheid. Foto's van de kinderen best ook tegen een neutrale achtergrond, zodat deze makkelijk te detoureren zijn.

hopelijk heb je er wat aan.

grt,
              Raf
              dit ga ik vanavond es proberen, lijkt me idd wel een goede oplossing !
              zal het laten weten of het goed lukt :-)
              bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
                Jammer maar toch bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
                  misschien vragen aan de goede sint. Als je braaf bent natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miriam1 Bekijk bericht
                    misschien vragen aan de goede sint. Als je braaf bent natuurlijk.
                    Dat is meestal een probleem ... braaf zijn

Comment

Hey,

heb het zo geprobeerd: een glazen tafel, een blad papier eronder, spot eronder, daarboven het lettertje, flits (1/16e opbrengst) erop en bingo, mooi belicht letterke en alles er rond perfect wit.

in één klik perfect uitgeselecteerd in PS

TNX for the tip; jammer dat ik mijn proefpersonen niet op dezelfde manier zal kunnen fotograferen ! :-)

Comment

Normaal gezien als je je achtergrond 3 stops meer kan geven dan je model kan je deze mooi verwijderen in photoshop.
                        Wel natuurlijk opletten voor je randen en de kleur die je gebruikt achtergrond-kleding

Comment

hey

3stops meer voor de achtergrond,... hoe pak je dit dan aan? Ik heb niet zo'n parapluflitsen die ik enkel op de achtergrond kan richten zoals in de studio dus vraag ik me af of dit dan nog steeds mogelijk is?

nog maar es bedankt voor de tips!

groeten
                          Derry

Comment

en anders een donker achtergrond en je model licht kleden. dan kan je je achtergrond 3 stops minder geven bv en heeft het hetzelfde effect

Comment

eens kijken om een studio te huren voor een namiddag.
                              is redelijk betaalbaar hoor.

google maar es
                              nikon stuff

Comment

Working...
                              X