Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnetje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beginnetje

Hallo BD 'ers

Ik ben pas vier dagen bij dit forum en heb al veel bijgeleerd.
    Met fotobewerking heb ik nog helemaal geen ervaring, ik gebruik meestal de automatische verbeteringen van psp. Nou ik op dit forum zie wat er allemaal mogelijk is en zelf ook een tip met succes toegepast heb ga ik zelf iets proberen.

Deze foto is eingelijk mislukt, ik wou mijn zoon op de schommel als silouet maar dat is duidelijk niet gelukt. Ik heb de foto in grijstinten omgezet, maar vond dit ook nog niet dramatisch genoeg. Ik heb toen met "curven" wat aan het stoeien gegaan en dit is het resultaat.

Zijn er meer of betere manieren om dit te bereiken? Kun je de foto zo bewerken dat je echt alleen maar en silouet ziet? Je mag de foto's gebruiken om iets te proberen/laten zien als je wilt. De link verwijst naar de kleuropname.

Harm

Nikon D90, Lightroom 3
    paint shop pro versie X3

Harm, geef eens in PS Ctrl+L op deze foto met deze parameters invoerniveaus: 96 1,00 157

"Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
    Member of Han Fan Clan
    Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Hallo HV,

Bedankt voor je reactie, alleen de tip die je me geeft werkt niet in het programma wat ik gebruik, namelijk paint shop pro. Daar voegt Ctrl+L een nieuwe laag in.
      Kun je me vertellen welk menu het is? In psp kan ik ws. wel iets vergelijkbaars vinden.

Harm
      Nikon D90, Lightroom 3
      paint shop pro versie X3

Comment

Harm in PSP is het Shift+Ctrl+H
        SC6

"Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
        Member of Han Fan Clan
        Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Bedankt HV

Het werkt prima, weer wat geleerd.