Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ophelderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ophelderen

Een goeiemiddag iedereen!

Graag had ik geweten hoe ik in Photoshop CS2 bepaalde delen van mijn foto ophelder...

Bijvoorbeeld een stuk schaduw iets lichter maken maar de rest van de foto niet.

Alvast bedankt!

Re: Ophelderen

Probeer Shadow/Highlight eens...

of anders (Burn &) Dodge op een aparte laag van midden grijs in de overlay mode.

of met select colorrange de donkere delen selecteren en met een curve de selectie aanpassen.
    Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

Comment

De op te helderen plekken selecteer je dmv een snelmasker. Masker omkeren ' ctrl - i ', en dan de selectie aanpassen via "helderheid - -contrast " bvb.

Comment

kijk eeens bij fotoclub van dongen bij photoshoplessen nummer 25 schaduw en hooglichten.
        Uit handen van de voorzitter van de AWB ontvingen twee van onze leden, bij de opening van onze expositie, een oorkonde voor hun 25 en 40 jarig lidmaatschap.Gefeliciteerd Leo Roosen (25) en Henk van Roode (40).

Comment

ok, thx! Zal ik zeker doen

Comment

als je de free quickplayer niet wilt downloaden dan vindt je op google een heleboel gegevens over schaduw en hooglichten.

Comment

Working...
            X