Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Doe maar een updt naar 3.6.1 ... blijf voorlopig weg van 3.7.1 (als je die al vindt) er zijn daarmee schijnbaar wat problemen met de raw conversie (draad in dpreview forum)
.. & IMHO is het "windows fax & viewer" progje niet direct de goede referentie om fotos te vergelijken ..
FWIW
Doe maar een updt naar 3.6.1 ... blijf voorlopig weg van 3.7.1 (als je die al vindt) er zijn daarmee schijnbaar wat problemen met de raw conversie (draad in dpreview forum)
.. & IMHO is het "windows fax & viewer" progje niet direct de goede referentie om fotos te vergelijken ..
FWIW
thx voor de info
nuja kweet wel dat dat geen goed progje is om te vergelijken,maar in het begin nam ik foto's in jpeg en straks moet ik haast gaan geloven dat die er beter gaa uitzien als mijn raw's qua kwaliteit,in een niet zo goede viewer zie je pas welke foto's de beste zijn
Eos 7D- Eos 1D Mark4 - EF100 400mm L IS USM - EF S 10-22mm f3.5 4.5 USM - EF 24 70 mm F2.8L
Het is vrijwel onmogelijk om uw fotoresultaten hier te beoordelen maar uit mijn eigen ervaring is de windows fax viewer ongeveer het allerslechtste wat je kan opduikelen om fotos te beoordelen er zijn echter zat veel goede viewers die je kostenloos kan downloaden en die je een veel betere evaluatie kunnen geven ..
Als het relevant mocht zijn kan je mij altijd (via PM oid, 'k geef je dan een andere email adres op ) een raw bestand mailen .. ik wil het dan wel omzetten in DPP naar jpg en het terugsturen zodat je kan zien of er een verbetering is ...
FWIW
Het is vrijwel onmogelijk om uw fotoresultaten hier te beoordelen maar uit mijn eigen ervaring is de windows fax viewer ongeveer het allerslechtste wat je kan opduikelen om fotos te beoordelen er zijn echter zat veel goede viewers die je kostenloos kan downloaden en die je een veel betere evaluatie kunnen geven ..
Als het relevant mocht zijn kan je mij altijd (via PM oid, 'k geef je dan een andere email adres op ) een raw bestand mailen .. ik wil het dan wel omzetten in DPP naar jpg en het terugsturen zodat je kan zien of er een verbetering is ...
FWIW
kheb fast picture viewer gedownload en daar komen de foto's nog slechter op tevoorschijn
ok kga je pm sturen.
alvast merci
Eos 7D- Eos 1D Mark4 - EF100 400mm L IS USM - EF S 10-22mm f3.5 4.5 USM - EF 24 70 mm F2.8L
Het is toch iets raars, die CR2 van Canon. Opnames gemaakt met de 30 D (ook CR2) konden, na de installatie van een gratis plug-in, in photoshop geopend worden. Als je dat probeert met CR2 van de 40 D, krijg je een foutmelding. Ik heb ondertussen ook DPP geïnstalleerd om CR2 van de 40 D te kunnen openen. Het werkt perfect.
Comment