Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met samenvoegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem met samenvoegen

In mijn eerste poging tot HDR heb ik bij de eerste bewerking de lucht ietsje aangepast, dit is volgens mij goed gelukt maar bij de tweede poging toen ik het nog dramatischer wou heb ik een donkere rand rond de bomen gekregen.

Ik gebruik momenteel Paint.Net voor mijn foto's te bewerken, binnen een aantal dagen zal dit hopelijk Ps worden maar mijn vraag is: Hoe komt die donkere rand daar? en ligt dit aan mij of is Paint.net gewoon niet geschikt voor de iets extremere bewerkingen?
    En natuurlijk zou ik ook graag willen weten welke bewerking jullie het beste vinden als je over het mankement bij de tweede kijkt

mvg KC
    Canon EOS 1000D | Canon 18-55mm IS | Canon 55-250mm IS |

Re: Probleem met samenvoegen

Ik denk dat je niet nauwkeurig hebt geselecteerd en dat de top van de bomen is mee ge-HDRed, want het is ook niet bij de lichte stukken en alleen bij donkere.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Jep, een typisch voorbeeld van niet zo'n goeie selectie.
      Als je zo'n drastische veranderingen doet ga je het ook veel gemakkelijker zien. En daarbovenop zijn bomen en vegatatie in de verte heel moeilijk te selecteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
        Jep, een typisch voorbeeld van niet zo'n goeie selectie.
        Als je zo'n drastische veranderingen doet ga je het ook veel gemakkelijker zien. En daarbovenop zijn bomen en vegatatie in de verte heel moeilijk te selecteren.
        oke, dus de volgende keer als ik een HDR bewerking wil doen kan ik beter een foto nemen met bijvoorbeeld gebouwen waar meer rechte lijnen zijn enzo?

Comment

je mag die selectie niet doen met de toverstaf
          je werkt beter op een copy van de achtergrondlaag met een laagmasker en teken bij met een fijn penseel ,vb

Comment

Ik snap niet echt goed waarom je een selectie zou moeten nemen uit je foto om om te zetten in hdr. Mijn (bescheiden) ervaring met Photomatix is da je er alles afzonderlijk in kunt aanpassen (wat toch ook het punt van HDR is, he?)
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
              je mag die selectie niet doen met de toverstaf
              je werkt beter op een copy van de achtergrondlaag met een laagmasker en teken bij met een fijn penseel ,vb

Bedankt
              Dit ziet er al een pak beter uit Iik zal dus nog een beetje moeten oefenen met Paint.net

Comment

Working...
              X