Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Wacom?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke Wacom?

Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
    Voor u een paar honderd euro spendeert, zou het mss niet slecht zijn toch eerst eens ergens zo 'n palet te lenen en het eens te gebruiken.
    Probeer dans eens enkele nauwkeurige bewegingen te maken: schrijf uw naam met zo 'n pen en trek eens een rechte in verscheidene richtingen, enz ... en doe dat alles nog eens na een uurtje fotobewerking ! ... en dan nog eens met een klassieke muis.
    Echter, aan de reacties hierboven zijn er blijkbaar velen die er geen enkel probleem mee hebben , maar ik grijp na een kwartiertje toch terug naar die muis (wel een degelijke en goed ingestelde muis !). Bij een pen mis ik algauw de stabiliteit van een rustig steunende pols die een muis wel biedt en dat gaat erg ten koste van de nauwkeurigheid.
    Ik denk dat er net als ik veel zijn die zo 'n palet hebben (... in de kast staan).

groeten,
    Er wordt me veel duidelijk, vooral dat u niet weet waarover u het heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Leg uit
      Gurdy

Comment

Kijk eens naar deze link. Misschien heb je er wat aan.

http://www.lynda.com/home/Player.aspx?lpk4=46068.
        groet, Rik

Comment

eerst en vooral iedereen bedankt voor de respons en goede raad

voor ik een beslissing neem ga ik zoals voorgesteld een tekentablet van een kameraad eens duchtig testen.

ben benieuwd of ik er iets mee aangevangen krijg

Comment

Hou er rekening meer dat het langer duurt dan een kwartiertje om gewend te raken aan het hanteren van de pen.
            Ik mag in een verloren ogenblik graag een spelletje snooker spelen op de PC, hiervoor is de pen ongeschikt dus gebruik ik daarvoor een Wacom muis.
            Overigens kun je je gewone USB muis ook aangesloten laten, die werkt dan nog steeds.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              ...
              Gurdy

Comment

dat het langer dan een kwartiertje duurt eer je een pen gewoon bent, mag duidelijk zijn.
                Waarom de vergelijking met een spelletje snooker, snap ik niet, enfin.

Ik zou zeggen, koop een Bamboo (A6), probeer die een maand uit en geraak er aan gewoon.
                Leg jezelf op om de pen zo vooel moglijk te gebruiken.
                De eerste dagen zal je vloeken en geneigd zijn om terug naar de muis te grijpen.
                Als je volhard, zal je na een twee-tal weken de muis nog zelden gebruiken.

Kom je er echt niet uit, verkoop dan de handel met een min. aan verlies.

Indien je op pc werkt kan je af en toe een superkoopje doen in de Aldi ketens.
                Die bieden een iet wat ouder model aan, maar aan dergelijke prijs dat je het er zelf niet voor kan maken ;-)

T.
                My flickr space

Comment

Ik heb 2 tabletten:
                  - Wacom Intuos 3 A4
                  - Wacom Intuos 4 M (A5)

Ik vind de A5 te klein voor een scherm groter dan 20", maar een A4 vind ik te groot als je het regelmatig wil meenemen (opdrachten of reizen). Daarom naam ik mijn Intuos 4 altijd mee op reis en sommige opdrachten. Het A4 tablet blijft thuis liggen voor mijn 26" scherm.

Ervaring met Wacom Intuos:
                  Intuos 3 of 4 is hetzelfde te bedienen, maar de laatste versie heeft wel leuke zaken die het werken makkelijker maakt.

Hoeveel gebruik je een tablet?
                  Laat ons het anders uitdrukken: ik gebruik nooit geen muis meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
                    Leg uit
                    Heb je wel eens een portretfoto geretoucheerd met bijvoorbeeld Burn & Dodge? Dat gaat toch echt stukken beter en nauwkeuriger met een Wacom bord.
                    Een muis is bijvoorbeeld weer beter om items te verplaatsen, bijvoorbeeld een ankerpunt op een curve. Dat omdat de pen te gevoelig is.
                    Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

Comment

ik heb deze tekentablet en ben er heel tevreden van!!

Comment

ik heb de intuos3 A5
                        eenmaal alles was ingesteld op de mac wil ik niks anders meer.
                        een tevreden user dus

grtz
                        dieselke

Comment

Working...
                        X