Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aperture, Nikon capture NX2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aperture, Nikon capture NX2

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Pas op, want nu ga je weer het verwijt van promopraatjes krijgen van krisdg
    leer eens lezen jongske, als je vragen in een discutieforum direct als een verwijt ziet zegt dat veel over jouw.
    "zielig".

Intussen ben jij in elk geval nog niet verder dan promopraatjes gekomen.
    De Heilige frank207be zegt het dus is het zo, argumenten is iets voor het plebs dat niet beter weet.
    On topic: wat is het nut van deze bijdrage? de initiële vraag was Aperture vs. NX
    op welke PC draai jij dan Aperture?
    Ik kan me zo de reacties van sommigen voorstellen moest ik zo over Mac beginnen in een PC discutie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
      leer eens lezen jongske, als je vragen in een discutieforum direct als een verwijt ziet zegt dat veel over jouw.
      "zielig".

Intussen ben jij in elk geval nog niet verder dan promopraatjes gekomen.
      De Heilige frank207be zegt het dus is het zo, argumenten is iets voor het plebs dat niet beter weet.
      On topic: wat is het nut van deze bijdrage? de initiële vraag was Aperture vs. NX
      op welke PC draai jij dan Aperture?
      Ik kan me zo de reacties van sommigen voorstellen moest ik zo over Mac beginnen in een PC discutie.
      Oei, precies op zere tenen getrapt

Punt is dat NX2 blijkbaar voor de meesten van ons wel schijnt te werken

Comment

Oei, precies op zere tenen getrapt

Punt is dat NX2 blijkbaar voor de meesten van ons wel schijnt te werken
        Kan jij echt niet lezen?
        ik zeg nergens dat het niet werkt.
        Lees eens de vraag van de topicstarter. Dit gaat over een vergelijking.
        De helft van diegenen die antwoorden (jij inbegrepen KAN NIET EENS VERGELIJKEN want ze kunnen de aanghaalde software niet draaien) even lezen (zoals jij ergens aanhaald) over een programma noem ik geen antwoord op die vraag.
        Verder lijk je nog niet op de hoogte te zijn van basisbewerkingen in programma's hoe kan je dan op een simpele vergelijkingsvraag antwoorden?
        Als het erop aankomt van hier gewoon wat te typen om te typen ben je goed bezig.
        In het kader van een discutieforum dacht ik dat er iets verder gegaan mag worden dan horen zeggen of ergens gelezen hebben.
        Moest je het nog niet door hebben de topic staat onder "Fotografie Technisch > Fotobewerking >" niet onder chitchat.

Comment

Ik wil dit draadje volgen omdat ik geintresseerd ben in die software.
          Krijg overigens geen antwoord op mijn eerder gestelde vraag.

dat kromme tenen gedoe hoef voor mij overigens ook niet
          https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

Comment

Kan jij echt niet lezen?
            ik zeg nergens dat het niet werkt.
            Lees eens de vraag van de topicstarter. Dit gaat over een vergelijking.
            De helft van diegenen die antwoorden (jij inbegrepen KAN NIET EENS VERGELIJKEN want ze kunnen de aanghaalde software niet draaien) even lezen (zoals jij ergens aanhaald) over een programma noem ik geen antwoord op die vraag.
            Verder lijk je nog niet op de hoogte te zijn van basisbewerkingen in programma's hoe kan je dan op een simpele vergelijkingsvraag antwoorden?
            Als het erop aankomt van hier gewoon wat te typen om te typen ben je goed bezig.
            In het kader van een discutieforum dacht ik dat er iets verder gegaan mag worden dan horen zeggen of ergens gelezen hebben.
            Moest je het nog niet door hebben de topic staat onder "Fotografie Technisch > Fotobewerking >" niet onder chitchat.
            Yup, gooi maar met verwijten. Ik denk dat een cursus bij jou wel heel leuk moet zijn

NX2 Rules (ben maar wat aan het typen hoor )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wil53 Bekijk bericht
              Ik wil dit draadje volgen omdat ik geintresseerd ben in die software.
              Krijg overigens geen antwoord op mijn eerder gestelde vraag.

dat kromme tenen gedoe hoef voor mij overigens ook niet
              Met rechte tenen dan een antwoord op jouw vraag.
              Eigenlijk kan je CS4 (en ik vermoed dan dat je denkt aan Photoshop, niet vergelijken met capture nx. NX kan je vergelijken met Adobe Camera Raw, een onderdeeltje van Photoshop.
              Tot iemand hier me toont waar het verschil in het eindresultaat zit zijn ze voor mij evenwaardig. Zelf moet ik regelmatig andere rawbeelden dan NEF verwerken en daar kan NX niet mee overweg. Het gemak waarmee je settings aanmaakt en bewaard in ACR zorgt er voor mij voor dat ik dat zou verkiezen boven NX. Zou verkiezen want ik werk met Aperture, waar er meer zit dan enkel de rawvertaling maar ook dadelijk gans het beheer van mijn archief enz., volledig mac look en feel.
              Vermits je denkt aan photoshop nog dit, photoshop enkel gebruiken voor rawvertaling zou overkill zijn, je moet dus zien wil je photoshop ook anders gaan gebruiken, voor bewerken, spelen met llagen enz. dan zal NX volledig tekort schieten.
              Dus een simpele evrgelijking tussen beiden is niet echt aan de orde daar ze beiden een totaal verschillend doel hebben.

Comment

Yup, gooi maar met verwijten. Ik denk dat een cursus bij jou wel heel leuk moet zijn

NX2 Rules (ben maar wat aan het typen hoor )
                je favoriete kennisbron er eens op naslaan.
                Zoek op ; verwijten, vaststellingen.
                zoek de verschillen.

Comment

Begonnen met NX 1.3 daarna even Lightroom geprobeerd maar dan alweer snel overgestapt naar NX2 waar ik me goed in thuis voel.

Draait vlotjes op stevige hardware. Ik zie geen redenen voor mij om over te stappen naar iets anders.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

je favoriete kennisbron er eens op naslaan.
                    Zoek op ; verwijten, vaststellingen.
                    zoek de verschillen.
                    Wie is hier nu zielig bezig? Zie je nu zelf niet dat je aan het doordrammen bent over een onderwerp waar je gewoon geen eenduidige eindconclusie kan maken vanwege de verschillende smaken En hier stop ik er mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Begonnen met NX 1.3 daarna even Lightroom geprobeerd maar dan alweer snel overgestapt naar NX2 waar ik me goed in thuis voel.

Draait vlotjes op stevige hardware. Ik zie geen redenen voor mij om over te stappen naar iets anders.
                      Vraagje, (voor sommigen hier ter info,DIT IS GEEN AANVAL OF VERWIJT AAN NIKON)

Als lightroom je niet beviel, was het het rawvertaal gedeelte of was het de rest, de werkwijze,...
                      gewoon uit nieuwsgierigheid.

Comment

Vraagje, (voor sommigen hier ter info,DIT IS GEEN AANVAL OF VERWIJT AAN NIKON)

Als lightroom je niet beviel, was het het rawvertaal gedeelte of was het de rest, de werkwijze,...
                        gewoon uit nieuwsgierigheid.
                        Aangezien ik toen m'n eerste stappen zette in RAW fotografie kan ik zeker niet beoordelen of het de RAWvertaalgedeelte was.

Maar de werkwijze lag me niet (of ik deed iets verkeerd). Bij NX was het voor mij allemaal veel duidelijker.

Ik was eigenlijk van NX 1.3 overgestapt naar LR omdat NX veeeeeeel te traag werkte, LR draaide toen heel vlotjes. Misschien dat Nikon toch zwaardere algoritmes etc gebruikt dan Adobe.
                        Sindsdien is PC wel geüpdate en heb ik met NX geen performantieprobleem meer.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik ga mij niet moeien met jullie discussie maar zoals ik reeds poste op de eerste pagina van dit topic zit er wel degelijk een verschil op de RAW afhandeling. Citaat onder de links die ik reeds gepost heb:

RAW is proprietary format and depends of the camera manufacturer. Though RAW plug-ins exist for software like Photoshop, they are generic and do not necessarily allow you to get the best out of the RAW image. You’ll need to use a proprietary software to get the exact color rendition and details.

De eerste link die ik poste gaf een duidelijk kleurverschil. De 2de dit citaat. Nu kan je natuurlijk op internet alles vinden maar in de praktijk merk ik toch ook dat ik met oa noise reduction meer gedaan krijg met DPP (werk met Canon) dan met Lightroom of Photoshop. Indien gewenst post ik wel een voorbeeld vanavond.
                          Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

Comment

Aangezien ik toen m'n eerste stappen zette in RAW fotografie kan ik zeker niet beoordelen of het de RAWvertaalgedeelte was.

Maar de werkwijze lag me niet (of ik deed iets verkeerd). Bij NX was het voor mij allemaal veel duidelijker.

Ik was eigenlijk van NX 1.3 overgestapt naar LR omdat NX veeeeeeel te traag werkte, LR draaide toen heel vlotjes. Misschien dat Nikon toch zwaardere algoritmes etc gebruikt dan Adobe.
                            Thx, een duidelijke reden, ik vind persoonlijk ook dat de interface en werkwijze van een programma misschien wel even belangrijk zijn als het technisch kunnen. Bij een goede feel in het programma werkt het zoveel vlotter.

Comment

Op mijn oude pc(Pentium 4)valt het op dat ik in Adobe Photoshop CS2 en via DNG vlot mijn NEFs kan bewerken.Ook een trialversie van Lightroom slikt nog redelijk goed de NEFs.Het" geheim " van Adobe?
                              Rawtherapee is bij mij een ramp.
                              Binnenkort komt hier ook een nieuwe pc met Intel 920 i en zal ik veel geld kwijt zijn maar veel tijd sparen
                              Flickr PBase
                              Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                                Op mijn oude pc(Pentium 4)valt het op dat ik in Adobe Photoshop CS2 en via DNG vlot mijn NEFs kan bewerken.Ook een trialversie van Lightroom slikt nog redelijk goed de NEFs.Het" geheim " van Adobe?
                                Rawtherapee is bij mij een ramp.
                                Binnenkort komt hier ook een nieuwe pc met Intel 920 i en zal ik veel geld kwijt zijn maar veel tijd sparen
                                Goede CPU, snelle HDD's en een hoop RAM

Comment

Working...
                                X