Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe foto plaatsen in leeg fotolijst?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe foto plaatsen in leeg fotolijst?

Hallo,

Ik heb mijn zoon met een leeg fotolijst gefotografeerd en wil nu een foto in die fotolijst plaatsen vb van zijn grootmoeder. Mijn zoon kijkt als het ware naar het kader.
    Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.
    Wie kan er mij helpen?

Gr Tantine
    Last edited by tantine; 9 juli 2009, 12:39.
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

Re: Hoe foto plaatsen in leeg fotolijst?

Dat is eigenlijk behoorlijk makkelijk, maar het is altijd handig als je even vermeldt welke software je gebruikt voor fotobewerking.

Ook interessant om te weten: staat de kader op de foto recht, of eerder schuin?

Comment

Hey,
      Bedankt voor je snelle reactie!!
      Zal een voorlopige foto erbij plaatsen zodat je kan zien hoe het eruit zal zien!

Werk met ps 2!

Gr Tantine

Comment

De plaatsing van de handen maakt het extra moeilijk voor je, als ik zoiets doe dan hou ik daar rekening mee tijdens de opname.
        Nu heb je ook veel "rommel" in de opname die geen bijdrage is voor het eigelijke beeld.

Voorbeeld :

de basis is met lagen werken en de afbeeldingen in de kaders ook een beetje aanpassen inzake hoek, dus gewoonlijk wat schuintrekken.

Het voorbeeld bestaat uit 4 opnames

MVG, Jeff
        Last edited by Digipics357; 9 juli 2009, 13:25.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hey,

Bedankt voor de tip, en ja, ik weet wel dat die foto nu niet echt geslaagd is, maar 't was maar een vb hé!!
          Het is zoiets dat ik bedoel maar toch heb ik een tijdje geleden( maar ben het natuurlijk ook weer vergeten) het op een andere manier gedaan zonder rekening te houden hoe ik de personen moet fotograferen!
          Andere tips zijn welkom hoor!!!
          Gr Tantine

Comment

Selecteer met de croptool de oma foto.
            Vink perspective aan in de balk bovenaan
            Pas de foto mooi in het frame en press enter.
            Nu met een masker de rechterarm aan de linkerkant naar boven brengen
            Wit masker met zwarte arm in dit geval.
            SF
            00.00 Gone

Comment

Er zijn een tweetal factoren die het wat moeilijker maken:
              - de kader staat heel schuin op de foto, zodat je op de foto die je erin wilt kleven een vrij grote perspectiefcorrectie moet doen vooraleer je er hem degelijk in kunt kleven
              - de arm van je zoontje (zoals Digipics357 al aangaf) staat over de foto, hoewel dit probleem verre van onoverkomelijk is, en het geheel misschien zelfs wat realistischer maakt!

Ik heb het even (heel) snel voor je geprobeerd en kwam bij volgend resultaat uit:

Er is nog wel wat werk aan om het allemaal wat mooier af te werken (perspectief, schaduw onder de arm, uitsnijding), maar het kan dus wel. Ik heb Paint Shop Pro X2 gebruikt.

Comment

How mijn manier gaat niet werken.
                Verander de croptool in select en transform Distort, dan gaat het wel.
                SF
                00.00 Gone

Comment

Ben vlug naar de bibliotheek geweest en heb in het boek photoshop CS2 de bewerking gevonden!!
                  Je moet via filter- perspectiefpunt-transformeren en plakken!!
                  En idd, aan die arm is er wel nog een beetje werk aan, zal er op letten dat hij het kader langs onder vast neemt, is gemakkelijker!!
                  Bedankt alvast voor jullie tips!!!

Gr Tantine
                  Last edited by tantine; 9 juli 2009, 16:01. Reden: Bewerking gevonden

Comment

Ik zou de arm er zeker voor laten komen, dat maakt het veel echter, spontaner.
                    Zoveel moeite is het niet om de arm terug erboven te zetten hé.
                    Fuji FinePix S100fs

Comment

Working...
                    X