Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grijs ipv zwart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Grijs ipv zwart

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Zou je even in meer detail willen toelichten hoe ik tewerk moet gaan. Heb nu mooi geselecteerde bloem (zonder witsnippers, dank zij Miriam's quick mask techniek), maar zo op een pikzwarte achtergrond komt het onderwerp inderdaad niet los.
    Kan ik van die zwarte achtergrond vertrekken en dat jouw "radial gradiant" geven? Of hoe?
    Dank bij voorbaat.
    Als je bloem mooi geselecteerd is, doe je control J
    Nu kan je de onderste layer vullen met een kleur, hier dus zwart!
    Dan kun je met een radial gradiant 2 kleuren kiezen.
    Hier zwart en licht purper-grijs bijvoorbeeld, met de lichtste kleur bovenaan als voorgrondkleur.
    Nu maak je een nieuwe layer tussen de bloem en BG, waar je de radial op uitvoert.
    Van het midden naar de buitenkant slepen, tot je tevreden bent.
    Vroeger stoppen met slepen of doorslepen maakt een groot verschil.
    Deze layer kan je nog dimmen naar wens of in een andere modus zetten.
    zie ook mijn andere aanbevelingen in je andere topic en combineer alles.
    Dat is het zowat LesC
    SF
    00.00 Gone

Comment

Re: Grijs ipv zwart

Da's duidelijk SF, ik ga het vast eens uitproberen, want zo egaal zwart is maar zwart, hé, terwijl je op de witte achtergrond (die bepaalde kijkers niet zo mooi vonden) toch nog een beetje schaduw zag, waardoor de bloem "loskwam". Dat loskomen mis ik op egaal zwart.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
      X