Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaats eens een Extreme CS foto....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

    Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
    'k Heb gewoon de 300x300 thumnails van mijn imagevenue pagina overgenomen want origineel zijn ze 1600x1200 denk ik.
    Je mag hier tot 900 px langste zijde gaan, hoor. Nu, 900px hoog is misschien al wat te hoog; bij een vierkante foto post ik daarom vaak op 750 à 800 pixels. In de breedte is 900 px nooit een probleem.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

      Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
      'k Heb gewoon de 300x300 thumnails van mijn imagevenue pagina overgenomen want origineel zijn ze 1600x1200 denk ik.


      'k Heb een hele tijd geëxperimenteerd met de (magnetic)lasso tool en pen tool maar nooit tot tevredenheid (te ruw) zeker voor het uitsnij-werk van foto's (personen).

      Mijn meest beproefde methode na jaren oefenen blijft dan ook het handmatig maskeren (borstelen) in een masker (zwart/wit) zij het dat dit meteen ook het meest arbeids intensief is.
      Ik start met een "hard edge" zwarte borstel en haal (eventueel) nadien wat terug met een "soft edge" witte borstel (opacity variërend van 100% naar minder naargelang het geval) aan de andere zijde vd uitsnede.
      Meestal laat ik het masker zodat ik later bij de blend met de achtergrond nog kan corrigeren maar soms realiseer ik het masker door er een selectie van te maken (eerst wel proofen tegen een fluo-groene achtergrond om zeker te zijn).
      Voor de logo's en andere foto's met wel omlijnde kleuren is het vaak een selectie op basis van "color range" dat ik nadien verfijn met een borstel.

      Tis zoals je aangeeft een beetje afhankelijk van de foto/object, maar hoofdzakelijk toch een masker.

      Omzetten in een selectie doe ik eigenlijk alleen voor copies vh masker wanneer ik het "motion" effect ga toevoegen (G blur/motion blur/smudge tool/warp).

      De speler in de eerste wallpaper is eigenlijk een blend van verscheidene kopies in een groep: een origineel met lagenmasker en verschillende selecties met G blur en motion blur boven en/of onder.
      Een 2de groep is dan een reeks copies met verschillende motion blurs, smudges en warps om de "bewegingsvegen" aan te brengen.
      De 3de groep wordt gebruikt voor het inborstelen vd schaduwen en de 4de voor de belichting.
      Het logo met zijn teksteffecten en de achtergrond zijn telkens ook verschillende groepen met tal van lagen.

      De uiteindelijke blend vh geheel doe ik sinds een tijdje in één ruk want het is mij in het verleden al meermaals overkomen dat ik de dag nadien er gewoon niet meer aan uit kon ttz het bos door de bomen niet meer zag.
      Bedankt voor je bijkomende uitleg betreft je gebruikswijze.

      Net zoals jij gebruik ik voor verschillende soorten selecties ook een andere selectie tool.
      Vroeger was dat vrij veel de pentool en bijschilderen via een masker. Maar dat is, zoals je zegt, vrij arbeidsintentsief.

      Tegenwoordig behaal ik (vooral voor personen) zeer goede resultaten via de "Quick Selection Tool (W)". Op het eerste zicht een vrij 'basic' tool, maar als je een correcte brush-size gebruikt is het een zeer intelligente selectietool.
      Deze, en soms samen met de "kanalen"-methode. (Met dodgen & burnen). Een zeer goeie selectietool als je haren of bladeren moet selecteren.

      Maar zoals altijd bij photoshoppen: vele wegen leiden naar Rome.

      Het is in ieder geval leuk om een ander z'n methode eens te horen.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

        Dit verwacht ik een beetje van deze topic dat mensen in een beknopte versie even aangeven hoe ze tot het resultaat gekomen zijn..Merci TCF
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

          fantasy light


          http://www.flickr.com/photos/45623104@N04/
          http://www.facebook.com/MichelleReggersPhotography

          Comment


          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

            Geen slecht idee om een onderscheid beginners en gevorderden te hebben. Na al dat moois dat ik hier al zien voorbijkomen heb durf ik amper nog een beginnersplaatje plaatsen in dit mooie onderdeel. De echte kunstenaars houden met alles rekening en dat zie je dan ook aan het plaatje. Voor een beginner is dat echt nog enkele stappen te ver. Die kent nog niet alle kneepjes en mist soms het inzicht om het beter te doen. Maar één zaak hebben ze volgens mij wel gemeen en dat is het plezier en het werk om het te maken.
            Extreme fotoshop is niet iedereen zijn smaak, maar dat hoeft echt niet, daar doen ze het volgens mij ook niet voor. Het is een andere manier om met foto's om te gaan en die best leuk en leerrijk kan zijn.
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

            Comment


            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

              @killing with a smile : prachtig werkje

              Comment


              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                1) Da's aan de TS zelf om te oordelen, net zoals dat nu reeds het geval is in "showcase-beoordeling-beginnershoek". Ik denk echt wel dat de mensen voor zichzelf kunnen uitmaken waar hun kunde al thuishoort.

                2) Het is geen tutorial die je erbij moet plaatsen, een beknopte omschrijving van de gebruikte technieken, filters, laag-gebruik,... Net zoals tcf hierboven net getoond heeft.
                Volledig mee eens. Ik heb ook enkele plaatjes die ik graag zou laten zien maar niet bij deze extreme CS-topic. En daarom plaats ik ze dan hier ook niet.
                Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                Comment


                • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                  Mooi gedaan dat fantasy light. Met een eigen foto gemaakt?
                  Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                  Comment


                  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                    lampje heb ik zelf gemaakt. Boom, grond, wolken zijn van deviantart
                    http://www.flickr.com/photos/45623104@N04/
                    http://www.facebook.com/MichelleReggersPhotography

                    Comment


                    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Killing_With_A_Smile Bekijk bericht
                      lampje heb ik zelf gemaakt. Boom, grond, wolken zijn van deviantart
                      En de gebruikte technieken?
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                      Comment


                      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                        En de gebruikte technieken?
                        bij deze heb ik niet zoveel werk gehad.
                        Enigste wat ik gedaan heb is alles weggomen wat niet nodig is en alles op zijn plaats zetten. Daarna bewerk ik verder met photoscape
                        http://www.flickr.com/photos/45623104@N04/
                        http://www.facebook.com/MichelleReggersPhotography

                        Comment


                        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                          Hier nog eens eentje van mij uit de "Who We Are" reeks. "The Elements"
                          Heb al een tweetal foto's hiervan in een ander forum-segment staan. Deze behandeling van de foto hoort hier wel thuis, denk ik?



                          Gebruikte technieken:
                          1) Voor de persoon zelf: dodge & burn techniek via laagdekking (vivid light & overlay)
                          2) Belichting op de persoon is hoofdzakelijk studiobelichting, maar de reflecties van de vlammen zijn: inschilderen + gaussian blur + soft light laag
                          3) De vlammen zijn gemaakt met de "different cloud"-techniek. Om deze vlammen in te passen gebruik ik de "lineair dodge"-laagdekking.
                          4) De achtergrond bestaat uit 3 delen:
                          - Het bovenste in de achtergrond is begonnen als een radiaal verloop (wit/zwart) + een 3 tal filters + kleurenbalanstoepassing + filter wolken
                          - De onderste is ongeveer dezelfde, uitgezonderd het filter wolken. Deze is toegepast met het filter "polar coordinates".
                          - De grid is zelf gemaakt door een toepassing op pixelniveau op te slaan als een pattern.
                          De bolletjes zijn twee lagen: ene laag met de liquify tool, andere laag met laagstijl "bevel and emboss".

                          Alles is gemaakt met eigen materiaal en technieken. Uitgezonderd het doodshoofd en de pinup girl. Rechtenvrije stock.

                          Ik maak gebruik van veel laagmaskers
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                          Comment


                          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                            Ik ga dat ook eens uitpielen want het mag zeker eens wat creatiever zoals hierboven.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                              Hier nog eens eentje van mij uit de "Who We Are" reeks. "The Elements"
                              Heb al een tweetal foto's hiervan in een ander forum-segment staan. Deze behandeling van de foto hoort hier wel thuis, denk ik?



                              Gebruikte technieken:
                              1) Voor de persoon zelf: dodge & burn techniek via laagdekking (vivid light & overlay)
                              2) Belichting op de persoon is hoofdzakelijk studiobelichting, maar de reflecties van de vlammen zijn: inschilderen + gaussian blur + soft light laag
                              3) De vlammen zijn gemaakt met de "different cloud"-techniek. Om deze vlammen in te passen gebruik ik de "lineair dodge"-laagdekking.
                              4) De achtergrond bestaat uit 3 delen:
                              - Het bovenste in de achtergrond is begonnen als een radiaal verloop (wit/zwart) + een 3 tal filters + kleurenbalanstoepassing + filter wolken
                              - De onderste is ongeveer dezelfde, uitgezonderd het filter wolken. Deze is toegepast met het filter "polar coordinates".
                              - De grid is zelf gemaakt door een toepassing op pixelniveau op te slaan als een pattern.
                              De bolletjes zijn twee lagen: ene laag met de liquify tool, andere laag met laagstijl "bevel and emboss".

                              Alles is gemaakt met eigen materiaal en technieken. Uitgezonderd het doodshoofd en de pinup girl. Rechtenvrije stock.

                              Ik maak gebruik van veel laagmaskers
                              echt knap gedaan, proficiat
                              Last edited by LesC; 1 november 2011, 09:30. Reden: Foto uit de quote gehaald, geen herhaling
                              Flickr

                              Comment


                              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                                Mooi werk, Vinnydizzy!
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                                Comment

                                Working...
                                X