Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaats eens een Extreme CS foto....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

    ik moet Rudy hierin bijtreden, ik dacht dat we het er niet meer over gingen hebben nadat rudy een en ander duidelijk gemaakt heeft, laten we dus lekker verder doen met plaatjes posten en stoppen met zulke opmerkingen
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
      Euro, gij vind uzelf grappig zeker?

      Als iedereen
      van die leuke antwoordjes blijft geven ga ik er gewoon mee ophouden om dit forum onderdeel ook nog iets te plaatsen, bende kinderen !!!
      Hey Rudy,
      sarcastisch bedoeld op de heisa hiervoor, zeker niet op u. Ik ben een (stille) bewonderaar van al het werk dat hier verschijnt!!
      Na de polemiek en dan nu een collage van pre-historiche dacht ik dat het van uzelf zo bedoeld was.
      Sorry als het verkeerd overkwam.

      Grtn,
      €*
      D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

      Comment


      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
        Eén van de dingen waar ik vaak op let bij photoshopmanipulaties is de belichting. Dat is gewoon het belangrijkste wat moet kloppen voor mij persoonlijk. De kracht van goed photoshop werk gaat daar nu eenmaal van uit.

        Jammergenoeg vind ik dit niet terug in dit werkje. Het is een leuk idee, maar de belichting klopt echt niet. Ook het feit dat je twee keer twee dezelfde selecties gebruikt en dan nog identiek belicht ook helpt hier niet aan. Ik dacht dat in photoshop cs5 nu zo'n mesh-tool zit, misschien kan je daar dankbaar gebruik van maken om de selecties ten opzichte van elkaar wat anders te laten voorkomen.

        Het is in ieder geval een goed begin, maar het heeft toch nog wat finetuning nodig.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
          Euro, gij vind uzelf grappig zeker?
          Als iedereen
          van die leuke antwoordjes blijft geven ga ik er gewoon mee ophouden om dit forum onderdeel ook nog iets te plaatsen, bende kinderen !!!
          Trek je daar gewoon niks van aan, je werk word door meerdere BD-ers meers dan geapprecieerd

          Oorspronkelijk geplaatst door Euro* Bekijk bericht
          Hey Rudy,
          sarcastisch bedoeld op de heisa hiervoor, zeker niet op u. Ik ben een (stille) bewonderaar van al het werk dat hier verschijnt!!
          Na de polemiek en dan nu een collage van pre-historiche dacht ik dat het van uzelf zo bedoeld was.
          Sorry als het verkeerd overkwam.
          Grtn,
          €*
          Blablabla

          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          Eén van de dingen waar ik vaak op let bij photoshopmanipulaties is de belichting. Dat is gewoon het belangrijkste wat moet kloppen voor mij persoonlijk. De kracht van goed photoshop werk gaat daar nu eenmaal van uit.

          Jammergenoeg vind ik dit niet terug in dit werkje. Het is een leuk idee, maar de belichting klopt echt niet. Ook het feit dat je twee keer twee dezelfde selecties gebruikt en dan nog identiek belicht ook helpt hier niet aan. Ik dacht dat in photoshop cs5 nu zo'n mesh-tool zit, misschien kan je daar dankbaar gebruik van maken om de selecties ten opzichte van elkaar wat anders te laten voorkomen.

          Het is in ieder geval een goed begin, maar het heeft toch nog wat finetuning nodig.
          Misschien kan Rudy je zijn je zijn originele files bezorgen zodat jij kan tonen hoe het wel moet, ik ben eigenlijk wel benieuwd na je commentaar.
          Nikon D5100 + 18-105mm VR
          Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

          Comment


          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

            Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
            Misschien kan Rudy je zijn je zijn originele files bezorgen zodat jij kan tonen hoe het wel moet, ik ben eigenlijk wel benieuwd na je commentaar.
            Houdt het geen steek misschien wat ik zeg?
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

              A.U.B. stop er mee en laat ons terug foto's bewerken.


              gr Luc
              Last edited by Nick-; 29 augustus 2011, 11:12. Reden: [MOD Nick] Grote lettertypes etc zijn niet nodig...
              http://luc-danneels.be/

              Comment


              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                CIB, je opmerking op de reaktie van vinnydizzy slaat op niks he, vinnydizzy bedoeld het goed en eigenlijk heeft hem gelijk in wat hij zegd over de foto, er is nog wat finetuning nodig aan deze plaat, en daar is toch niks verkeerd aan dit te zeggen??

                mag het nu dan ophouden met vuurtjes te stoken? Het was en is hier erg leuk , laat het zo blijven!!!
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                  Oorspronkelijk geplaatst door boris165 Bekijk bericht
                  A.U.B. stop er mee en laat ons terug foto's bewerken.


                  gr Luc
                  Beste,

                  U hoeft niet zo te roepen hoor. Ik had het trouwens ook enkel maar op het werkstuk en niet op de persoon.
                  Last edited by Nick-; 29 augustus 2011, 11:13. Reden: [MOD Nick] Zie opmerking originele post
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                    Oorspronkelijk geplaatst door boris165 Bekijk bericht
                    A.U.B. stop er mee en laat ons terug foto's bewerken.


                    gr Luc
                    mee eens!
                    Last edited by Nick-; 29 augustus 2011, 11:15. Reden: [MOD Nick] zie originele post
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                      Oorspronkelijk geplaatst door boris165 Bekijk bericht
                      A.U.B. stop er mee en laat ons terug foto's bewerken.
                      Ik zou de volgende keer SIZE="100" proberen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Houdt het geen steek misschien wat ik zeg?
                      Ja, en mijn voorstel toch ook?
                      Mijn vroegere hobby was 3D (vrml) en als er iemand commentaar had op mijn werk nodigde ik hem/haar uit om beter te doen.
                      Ik heb aan jou ook gewoon gevraagd beter te doen dan Rudy, niets meer, niets minder. Dat moet, gezien je commentaar, toch zo moeilijk niet zijn?
                      Last edited by CIB; 28 augustus 2011, 22:38.
                      Nikon D5100 + 18-105mm VR
                      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                      Comment


                      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                        Zal ik maar even inspringen met een fototje



                        Misschien nog even bij zetten... de foto is van mij, maar de grafitti achtergrond is wel degelijk een stockfoto he Maakt dat iets uit?

                        ps: Een paar posts lager staat al een update.
                        Last edited by R0b!n; 29 augustus 2011, 09:25.
                        R0b!n
                        PORTFOLIO

                        Comment


                        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                          Dat van die Mesh tool zou ik wel eens willen weten hoe dit werkt , ik heb dit nog niet gebruikt, vroeger gebeurde dit anders.

                          indien er mensen zijn die willen weten hoe er aan te beginnen geen probleem, maar dit is wel effe werk, want dit zijn niet zomaar wat lagen op elkaar plakken.

                          De dino's zijn eigenlijk foto's genomen van afbeeldingen in een museum, dus deze moeten zorgvuldigd geselecteerd worden en dan in de orginele achtergrond geplaats worden, deze achtergrond is in de vogezen genomen op een zonnige dag , dus niet zo evident om hioer ee regendag van te maken

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                          Eén van de dingen waar ik vaak op let bij photoshopmanipulaties is de belichting. Dat is gewoon het belangrijkste wat moet kloppen voor mij persoonlijk. De kracht van goed photoshop werk gaat daar nu eenmaal van uit.

                          Jammergenoeg vind ik dit niet terug in dit werkje. Het is een leuk idee, maar de belichting klopt echt niet. Ook het feit dat je twee keer twee dezelfde selecties gebruikt en dan nog identiek belicht ook helpt hier niet aan. Ik dacht dat in photoshop cs5 nu zo'n mesh-tool zit, misschien kan je daar dankbaar gebruik van maken om de selecties ten opzichte van elkaar wat anders te laten voorkomen.

                          Het is in ieder geval een goed begin, maar het heeft toch nog wat finetuning nodig.
                          Groetjes Rudy
                          Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                          Comment


                          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                            leuk gedaan R0bin, maar ik had precies iets meer het gezicht laten zien.
                            nu valt de nadruk teveel op tekst / lijnen



                            Oorspronkelijk geplaatst door R0b!n Bekijk bericht
                            Zal ik maar even inspringen met een fototje
                            Groetjes Rudy
                            Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                            Comment


                            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
                              Dat van die Mesh tool zou ik wel eens willen weten hoe dit werkt , ik heb dit nog niet gebruikt, vroeger gebeurde dit anders.

                              indien er mensen zijn die willen weten hoe er aan te beginnen geen probleem, maar dit is wel effe werk, want dit zijn niet zomaar wat lagen op elkaar plakken.

                              De dino's zijn eigenlijk foto's genomen van afbeeldingen in een museum, dus deze moeten zorgvuldigd geselecteerd worden en dan in de orginele achtergrond geplaats worden, deze achtergrond is in de vogezen genomen op een zonnige dag , dus niet zo evident om hioer ee regendag van te maken
                              Ten eerste, bedankt voor je sportieve reactie!

                              Die mesh-tool is een nieuwe feature in CS5. Aangezien ik CS4 heb, heb ik hier nog geen gebruik kunnen van maken, maar lijkt me een overtuigende tool om te kunnen gebruiken.

                              Van wat ik ervan weet kun je dit gebruiken om selecties te verdraaien rond een bepaalde as. In een tut (die ik op dit moment jammergenoeg niet direkt terugvind) zag ik dat een ruime selectie gemaakt werd rond een te verplaatsen/verbuigen object. Eens die selectie gedaan is, kwam een geheel mesh-raster tevoorschijn waar je punten kun op plaatsen. De persoon in de tut plaatste een aantal punten uit, die onveranderd bleven als je andere geplaatste punten verplaatste. Op deze manier kun ze een arm verbuigen op een natuurlijke manier.

                              Ik ben ervan overtuigd dan er meer dan dat is, maar dat is wat ik er tot nu toe van begrepen heb.
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment


                              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                                mocht je deze tutorial vinden mag je altijd de link plaatsen, dit kan voor meerdere mensen hier wel nuttig zijn, ik ben daarstraks ook effe op zoek gegegaan maar niet direct iets gevonden.

                                ik kende het ook niet want ik ben van CS2 overgestapt op CS5. dus voor mij een hele aanpassing, ik ben nu bezig met al mijn zelfgeschreven tuts aan te passen, want die kloppen langs geen kanten meer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                                Ten eerste, bedankt voor je sportieve reactie!

                                Die mesh-tool is een nieuwe feature in CS5. Aangezien ik CS4 heb, heb ik hier nog geen gebruik kunnen van maken, maar lijkt me een overtuigende tool om te kunnen gebruiken.

                                Van wat ik ervan weet kun je dit gebruiken om selecties te verdraaien rond een bepaalde as. In een tut (die ik op dit moment jammergenoeg niet direkt terugvind) zag ik dat een ruime selectie gemaakt werd rond een te verplaatsen/verbuigen object. Eens die selectie gedaan is, kwam een geheel mesh-raster tevoorschijn waar je punten kun op plaatsen. De persoon in de tut plaatste een aantal punten uit, die onveranderd bleven als je andere geplaatste punten verplaatste. Op deze manier kun ze een arm verbuigen op een natuurlijke manier.

                                Ik ben ervan overtuigd dan er meer dan dat is, maar dat is wat ik er tot nu toe van begrepen heb.
                                Groetjes Rudy
                                Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                                Comment

                                Working...
                                X