Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
De avonden worden langer en dan kan het al eens leuk zijn om eens oude familiefoto's te bekijken.
Deze is van mijn vrouw in 1956.
Het origineel is 4,59 x 5,45 cm en ingescand op 600 ppi.
Eerst heb ik geprobeerd om meer detail te krijgen in het te lichte deel.
En dan heb ik er wat kleur ingebracht.
Er is nog plaats voor verbetering, maar ik wou deze eerste poging al eens "in de groep gooien".
Wel knap gedaan doch zulke opnames moet je laten zoals ze zijn
Ik vind het origineel nog altijd het mooiste en meest naturel overkomen
Wat niet wil zeggen dat je er wel knap werk van gemaakt hebt
Ik volg mijn voorganger Sieg; de mooiste opname van de drie blijft voor mij de eerste. Als je dan toch gaat inkleuren, zou ik opletten voor te felle kleurtjes (bv de lipjes van het kind). Door de algemene saturatie van foto #3 wat terug te nemen, zal -denk ik- het eindresultaat al een stuk mooier ogen.
Sieg en LesC, ik ben het met jullie eens dat de originele foto de aangenaamste is om naar te kijken. Normaal gezien moet ik daar ook het te lichte deel kunnen bijwerken zonder de sfeer te verprutsen. Het inkleuren is een beetje spelen om te zien wat er zoal kan. Ik heb de kleur aangebracht op een nieuwe laag, met blendmode "color". Dit werkt, maar niet altijd en niet met alle kleuren even goed. Het experimenteren is plezant en leerzaam. Als het er behoorlijk uitzag heb ik alles samengebracht op een nieuwe laag en heb ik nog enkele aanpassingen gedaan in Viveza.
LesC, de saturatie wat terugnemen geeft inderdaad een iets realistischer beeld.
Luc
Na lange tijd afwezig te zijn geweest op BD (had vroeger een ander account), ben ik terug met mijn liefde voor fotografie en beelbewerking.
Deze heb ik gisteren gemaakt na een handvol tutorials te hebben uitgeprobeerd.
Model: Ivana Cermakova
Fotografie: mezelf -> FotografieSchnabel
Dank je
Volgende week start ik een avondopleiding photoshop bij Syntra, zodat ik sneller tot resultaten kom, want nu verspil ik te vaak talloze uren tijd om de juiste tutorials te vinden en te bekijken.
Deze is een andere die ik gemaakt heb van enkele afbeeldingen die ik heb gevonden tijdens zoekopdrachten van google image.
Gemaakt in november, ter ere van gevallen soldaten (verleden en heden) en de pijn die oorlog veroorzaakt bij nabestaanden:
Heerlijk dat dit hoekje weer gebruikt wordt. Bij de laatste foto vind ik de traan net dat ietsje meer emotie geven, als je de helm in zicht krijg weet je het waarom van die traan.
5 knappe bewerkingen.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Comment