Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witte ogen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Witte ogen

Hallo,

ik probeer al een tijdje een foto te bewerken, nl. het model haar ogen iets witter maken. Aangezien ik niet zo goed met ps CS3 kan werken, heb ik er een boek van aangekocht (Scott Kelby). Deze werd door meerdere aangeraden. Nu blijf ik op 1 bepaalde stap hangen en ik zie m'n fout niet in.

Kan er iemand helpen aub?

Groetjes

Re: Witte ogen

is het mogelijk wat meer uitleg te geven waar je precies blijft hangen. En misschien de foto hier ook plaatsen.

Comment

1e stap is een aanpassingslaag maken en kiezen voor de optie curven. Maar niks veranderen en OK.
      2e stap is de overvloeimodus veranderen naar Bleken.
      En dan 3e stap om het laagmasker om te zetten naar zwart. M'n zegt om de toetsencombinatie Ctrl+i te doen, dan X drukken om voorgrondkleur te veranderen naar wit en dan met penseel kleuren.
      Maar dit lukt me dus niet...

Ziet iemand m'n fout? Of is er een makkelijkere manier?

Mercikes

Comment

heb je wel een laagmasker aangemaakt ? onderaan in pallet lagen
        en dan in laagmasker staan. Voorgrondkleur zwart is wegdoen
        en voorgrondkleur wit is omgekeerd

Comment

Zoals jij het nu doet, schilder je over je oog in het laagmasker, zonder dat je ziet wat je wegschildert...en natuurlijk zie je niks.

Er verandert niks omdat je uw curve (van uw stap 1) niet verandert hebt. Duw die curve in het midden wat omhoog, breng laagmasker aan, vul het met zwart en schilder dan met wit in uw zwart laagmasker.
          Daarna kan je die curve opnieuw aanpassen om het wit te verzwakken of vermeerderen.

Een andere methode:

1. uw origineel
          2. Daarboven een 'nieuwe laag', die je in 'soft light' modus zet.
          3. nu schilder je met wit over uw oog, daar waar het witter moet worden.

Als je ook sommige bloedvaten wat wil verwijderen: eerst klonen en daarna het oogwit witter maken.

Comment

Ok, bedankt.

Heb jouw andere methode gebruikt en dit is gelukt
            Bedankt voor de hulp!

Comment

Dat fake cruve-systeem, werkt wel hoor!
              Is gewoon een shortcut.
              Je moet die Curve laag wel in screen zetten, om verschil te krijgen!

Of dit nu een goede methode is laat ik in het midden.
              Ik heb niets met dat personage, dat vooral steeds zichzelf interessant vindt en een arrogantie vertoont waar je niet blij van wordt!!

Ik affineer de ogen in ieder geval anders.

veronique
              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Foto in de ACR openen en dan het oogwit met de penseel schilderen en de belichting aanpassen naar +1 á 1,5.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                X