Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mooie kaders

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mooie kaders

hoe maak je mooie kaders rond een foto, sommigen van jullie zijn daarin kraks, ik werk met photoshop elements 6 maar vind daar nergens de juiste informatie.
    mvg
    Redgy
    Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
    https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Re: mooie kaders

Ik doe dat met behulp van Bordermaker
    www.indetailfotografie.nl

Comment

bedankt, ik zal het eens proberen.
      Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
      https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Echte mooie kaders > onone photoFrame! (plug-in)

Knap maar: 199$ (wel veel cadrages voor uw geld, in deze laatste versie:4
        Ideaal voor luieriken.

Ik maak ze zelf (custom + uniek ) en vraag 299€ "per" kader
        Maja ik moet mijn 911 onderhouden + nog héél véél kosten
        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ik doe dat met behulp van Bordermaker
          Ik heb bordermaker gedownload en op mijn nieuwe foto's gebuikt. Maar nu is de kwaliteit van mijn foto's zo afgenomen, gelukkig had ik de originele nog dus ben ze niet kwijt. Maar ik zou graag een kadertje of randje en een copyright op m'n foto zetten. Ik heb nog al van mensen gehoord dat ze bordermaker gebruiken en de kwaliteit van hun foto's neemt niet af. Moet ik ergens iets anders instellen ofzo, wat doe ik fout?

Comment

Redgy,

Er zijn een paar mogelijkheden zonder software te kopen :

voor de meer creatieve dingen :
            Ga in google eens op zoek naar afbeeldingen onder "border photoshop". Die kan je dan resizen (en op juiste pixeldichtheid zetten) en er je foto inplakken. Via ctrl-T kan je de foto dan transformeren (wel relatieve verhoudingen vastzetten) tot je foto mooi in 't kader past.

voor de klassiekere dingen :
            Andere manier is spelen met de canvas size nadat je de picture size juist hebt gezet. Je kan een paar uitbreidingen doen (vb eerst wit, dan heel dun zwart randje, dan weer wit etc...) om zo een kader te simuleren.

Groeten,
            Geert

PS. En last but not least : de software BDsizer van forumlid Havezet (gebruik de zoek) laat ook toe om een aantal standaardkaders toe te voegen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smolleke Bekijk bericht
              Ik heb bordermaker gedownload en op mijn nieuwe foto's gebuikt. Maar nu is de kwaliteit van mijn foto's zo afgenomen, gelukkig had ik de originele nog dus ben ze niet kwijt. Maar ik zou graag een kadertje of randje en een copyright op m'n foto zetten. Ik heb nog al van mensen gehoord dat ze bordermaker gebruiken en de kwaliteit van hun foto's neemt niet af. Moet ik ergens iets anders instellen ofzo, wat doe ik fout?
              Waar ik onlangs achter ben gekomen is dat Bordermaker geen rekening houdt met kleurprofielen. Wanneer ik in Lightroom een foto heb geëxporteerd in bijv. sRGB, dan moet ik, nadat ik de foto door bordermaker heb gehaald, eerst weer een kleurprofiel toewijzen. Dat doe ik dan met CS3. (Edit --> Assign profile --> profiel kiezen, zoals sRGB) Dit kan nogal wat verschil maken. Bijvoorbeeld, deze foto heb ik door Bordermaker gehaald en niet opnieuw een kleurprofiel toegewezen:

Dit is dezelfde foto, maar dan geëxporteerd uit Lightroom in sRGB en niet door Bordermaker gehaald (en iets kleiner van formaat, komt van mijn website):

't Is nogal een verschil hè Nou ja, naast dit kun je natuurlijk de kwaliteit van de output in Bordermaker zelf instellen...
              Last edited by MarkEL; 7 juni 2009, 22:03.

Comment

... en dan komt ge dienen rommel hier een beetje aanbevelen?

....foei, MarkEL

Comment

BD sizer heeft 4 bescheiden (maar ik vind wel mooie) kaders.
                  https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                    ... en dan komt ge dienen rommel hier een beetje aanbevelen?

....foei, MarkEL
                    Zoals ik al zei... ben hier zeer onlangs achtergekomen... zelfs nog na mijn eerste eerste post in dit topic En bovendien, ik blijf erbij dat Bordermaker een ideaal progje is om eenvoudig een mooie kader te maken... Wil je het het alleen perfect afronden, dan moet je daarna alleen dus nog een kleine handeling in CS verrichten.....

Comment

Alléz het is u vergeven
                      De eerlijkheid gebied mij wel te vertellen, dat: de “real stuff” en mooie toestanden, zich in AI bevinden, alwaar ik mijn kaders dan ook begin te ontwerpen en werk ze af in PS!

Dus eigenlijk helemaal onbetaalbaar voor de gewone man!!

Comment

Working...
                      X