Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ogen bijwerken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ogen bijwerken

    Hallo,
    het is mij eindelijk gelukt om eens een ietwat deftige foto te maken van deze kat, en nu zijn de ogen wat uitgebrand. Ik heb zelf al geprobeerd om deze wat te bewerken, maar mij lukt het niet.
    Is er iemand hier op't forum dat er raad mee weet, of zijn ze gewoon echt uitgebrand en is er niets aan te doen? Ik vrees echter voor't laatste.
    Zijn er eventueel tips om dit in de toekomst te kunnen vermijden? Vb kleiner diafragma.



    EXIF: 79mm - 1/125 sec - f5.6
    Canon Eos 400D 17-85mm

  • #2
    Re: Ogen bijwerken
    • gewoon oogjes van het net halen (plenty naar wens)
    • in nieuwe laag smijten
    • ajusteren
    • Auto Blend of and Mask


    done
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

    Comment


    • #3
      Re: Ogen bijwerken

      Klinkt eenvoudig. Ik ben wel een photoshop beginner, dus ik weet niet of dit mij zo goed gaat lukken.
      Bedankt voor de tip, ga het eens proberen.
      Canon Eos 400D 17-85mm

      Comment


      • #4
        Re: Ogen bijwerken

        9/10 gaat DD dat voor U fixen
        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

        Comment


        • #5
          Re: Ogen bijwerken

          Ik vermoed dat door de volledige foto te verdonkeren je de donkerste delen van de pels echt zwart zal maken en dat wil je ook niet? Maar misschien geeft dat wel een leuk effect? Anders zijn de oogjes inderdaad niet zo moeilijk te photoshoppen - zie hierboven-

          Het probleem is echter dat je in deze foto een erg grote contrastomvang hebt. Er is namelijk een groot verschil in het donkerste zwart en het witste wit : tussen de donkerste delen pels en de ogen (van de madeliefjes nog niet gesproken).
          Zulke contrastomvang geeft altijd problemen in hard zonlicht.