Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Resolutie 72dpi ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Resolutie 72dpi ?

    Hallo iedereen

    Gisteren ben ik terug wat foto's gaan nemen van de dochter van een collega.
    Nu bij het inladen heb ik gezien dat alle foto's maar op 72dpi binnenkomen.
    Op mijn toestel (Eos 5D) staat het op de hoogste kwaliteit, dus wat kan ik doen om die resolutie hoger te krijgen bij het inladen of gaat dit niet ?

    groeten
    Jens
    Ik ken er nog niets van...
    **Canon EOS 5D Mark I**Canon EF 24-70F2.8L**Canon Grip BG-E4**Canon Speedlite 430EX**

  • #2
    Re: Resolutie 72dpi ?

    Nu moet je écht eens de zoekfunctie van BD gebruiken

    Comment


    • #3
      Re: Resolutie 72dpi ?

      die 72 dpi is op het grootste formaat, dus als je de foto verkleind zal de dpi onhoog gaan

      greets
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: Resolutie 72dpi ?

        "hoogste kwaliteit" in je toestel heeft niets te maken met dpi, maar wel met het compressieniveau van de JPEG's.

        Bij mijn weten komen alle JPEG's aan 72dpi uit een camera (graag correctie hierop mocht dat anders zijn).
        Eens de beelden binnengehaald zijn, kan je via bv. photoshop dpi en printformaat aanpassen. Simpel gezegd.


        dus als je de foto verkleind zal de dpi onhoog gaan
        dat klopt niet. Je kan een foto ook verkleinen zonder dat de dpi aangepast wordt.

        G
        Last edited by geertvandenbroeck; 20 mei 2009, 12:09.
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #5
          Re: Resolutie 72dpi ?

          Allez, we zijn weer weg hoor .

          Digitale foto's hébben helemaal geen dpi, ze bestaan uit pixels. Alleen vertaalt naar een afdrukformaat, naar een print, komt die dpi in 't spel. Dpi heeft helemaal niets met JPG of wat dan ook te maken.

          Comment


          • #6
            Re: Resolutie 72dpi ?

            Geleerd het het nagenoeg identieke en niet al te oude topic dat via de zoekfunctie toch makkelijk gevonden moet kunnen worden...


            Stel uzelf de volgende vraag:

            Hoeveel cm groot is mijn digitale foto?

            Als je die vraag kan beantwoorden weet je ook meteen het nut van de term dpi (dots per inch ) bij een digitale foto...
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Resolutie 72dpi ?

              Toch maar even helpen...

              zoeken binnen dit forum op dpi levert de volgende resultaten...

              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


              Beide topics zijn nog van deze week volgens mij
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: Resolutie 72dpi ?

                Ok, Ok bedankt voor de tips en volgende keer zal ik zeker de zoekfunctie gebruiken
                Ik ken er nog niets van...
                **Canon EOS 5D Mark I**Canon EF 24-70F2.8L**Canon Grip BG-E4**Canon Speedlite 430EX**

                Comment

                Working...
                X