Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude gescande foto bewerken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oude gescande foto bewerken

Ik heb de foto nog wat ingescand in verschillende resolutie's en verschillende wijze.
    Ik zet ze nu nog eventjes bij deze van 1200 dpi.

Je kan ze van mijn iDisk downloaden.

Graag een andere naam geven (bv. je gebruikersnaam) alvorens ze terug op mijn iDisk te plaatsen.

Bedankt aan iedereen die mij wil helpen en een prettig weekend !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WVY Bekijk bericht
      Ik heb de foto nog wat ingescand in verschillende resolutie's en verschillende wijze.
      Maar geen enkele met de-screening? jammer... 't help dus niet echt zo...

Meer info over descreening
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik scan op een iMac met een HP All-in-one.
        Ik kan echter nergens die de-screening terugvinden ...

Ik zal nog eens op zoek gaan en zien als ik het op een andere mannier kan oplossen.

Comment

Ook geen functie voor Moiré-reductie?

Scan je volledig automatisch, heb je geen verdere uitbreiding om "professioneel" te scannen? dwz. dat je zelf alles kunt instellen... daar moet het ergens bij staan denk ik...

T
          Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Eigenlijk niet zo moeilijk. Ben vertrokken van de eerste scan.

Grosso modo komt het hier op neer:
            Eerst gewoon gaussian blur, daarna de lichte en donkere delen in de foto op elkaar afstemmen, en dan gewoon retoucheren (klonen en d&b).
            Steeds goed in de gaten houden dat er geen schaduwpartijen onderbelicht worden en geen lichte partijen overbelicht, maar dit geldt voor zowat alle basisretouches.

Zo scherp als de originele ongerasterde krijg je hem natuurlijk niet, maar ook niet met de-screen-button.

Comment

@ Maniac,
              Telkenmale wordt ik getroffen door je super kwalitatieve bewerkingen.
              Ik herhaal het ; je doet je alias alle eer aan. Maniacale perfectie.
              Zou graag bij jou in de leer gaan.

henri
              lidnummer: BD0435BE

Comment

Inderdaad prachtig in detail aangepast.

Zal deze eens op papier zetten en het resultaat bewonderen.

Echt een TOPO bewerking

Bedankt

Comment

Het is in feite wel een prachtige foto!.... Staan er gegevens bij van wanneer de foto dateert en waar hij eventueel genomen is?

Tim W.
                  Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

wat ik meestal doe om een oude foto te bewerken is het volgende.
                    ondanks het feit dat ik een scanner heb gebruik ik hem niet voor reproductie van een oude foto.
                    leg de oude foto op een witte achtergrond.
                    zorg voor voldoende naturlijk licht en geen reflecties
                    maak met je camera een RAW foto van de oude foto.
                    nu heb je een RAW bestand van je oude foto en veel meer mogelijkheden om de foto te bewerken. een scanner maakt er meestal een jpeg van en dan ben je ook beperkt met je bewerkingsmogelijkheden.

succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                      Het is in feite wel een prachtige foto!.... Staan er gegevens bij van wanneer de foto dateert en waar hij eventueel genomen is?

Tim W.
                      Dit staat er bij de foto:

1959. Vissersplein

Stemmig beeld van de volkse sfeer die heerste in het Café DE KLEINE ACCORDEONIST dat werd uitgebaat door Alfons SCHMITT, bijgenaamd DE ROSTEN.
                      Het Café was gelegen aan het vissersplein op de hoek van de Straat Zonder Einde.
                      Centraal, met accordeon, Aimé SCHMITT, zoon van de uitbater

Echter bij navraag bij mijn familie is de foto ergens van begin 1950/1952.
                      Deze foto is uit Oostende.

Comment

Heel puik werk Maniac, en een goeie oefening om zelf eens te proberen.

Comment

Working...
                        X