Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's worden grauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's worden grauw

    Hallo,

    Als ik in Photoshop cs2 mijn foto aan het bewerken ben en ze vervolgens wil opslaan als jpeg bestand, komen de foto's op miraculeuze wijze heel erg grauw en grijs tevoorschijn.
    Heeft iemand enig iedee wat ik fout doe. Ik heb al gekeken of ik Ps niet toevallig in CMYK heb staan maar dta is ook niet het geval..

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: foto's worden grauw

    Oorspronkelijk geplaatst door rbbrt Bekijk bericht
    Hallo,

    Als ik in Photoshop cs2 mijn foto aan het bewerken ben en ze vervolgens wil opslaan als jpeg bestand, komen de foto's op miraculeuze wijze heel erg grauw en grijs tevoorschijn.
    Heeft iemand enig iedee wat ik fout doe. Ik heb al gekeken of ik Ps niet toevallig in CMYK heb staan maar dta is ook niet het geval..

    Alvast bedankt
    post eens een voorbeeldje...
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

    Comment


    • #3
      Re: foto's worden grauw

      hier het gevraagd voorbeeldje:



      in photoshop zijn mijn kleuren wel normaal zelfs een printscreen van het photoshop bestand wordt grauw

      [MOD] De bovenstaande afbeelding is te groot en daarom staat hier nu enkel een link - BD laat max. 900 pixels in elke richting toe en max. 400K bestandgrootte.
      Last edited by Laurens; 18 mei 2009, 21:39.

      Comment


      • #4
        Re: foto's worden grauw

        Je foto geeft geen kleurprofiel.
        Waarschijnlijk is de foto in de adobe RGB kleurruimte bewerkt.
        Voor weergave op het web dien je je foto's om te zetten naar de sRGB kleurruimte.
        Doe je dit niet dan krijg je de problemen waarmee je nu te kampen hebt.
        Waarom er aardappelchips aan het model haar aangezicht kleven, daar heb ik wel geen verklaring voor.


        groetjes,

        Comment


        • #5
          Re: foto's worden grauw

          Had onlangs hetzelfde probleemke. Via 'edit' en 'convert' je bewerking omzetten naar 'srgb' en dan pas opslaan naar jpg. Doet wonderen...

          Greetz.
          F.

          Comment


          • #6
            Re: foto's worden grauw

            Gewoon steeds zorgen dat je workflow in dezelfde colourspace blijft, tenzij persé nodig.
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

            Comment

            Working...
            X