Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PS 5.0 limited edition

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PS 5.0 limited edition

Hoe kan ik met dit programma rode oogjes wegwerken?

Ik gebruik nu een vrij omslachtige methode waarbij ik eerst en vooral al het rood (selecteren met de lasso) in het oog ga reduceren tot ik een soort grijs krijg (via 'tint/verzadiging' de verzadiging aanpassen). Dit grijs maak ik dan donker (via 'niveaus') om zo een normale donkere kleur te krijgen. Dit geeft een aanvaardbaar resultaat tot hier toe, maar naar mijn mening moeten er betere en vooral eenvoudigere manieren bestaan om met dit programma rode oogjes weg te werken.
    Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
    Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Originally posted by Uytterhoeven
    Hoe kan ik met dit programma rode oogjes wegwerken?

Ik gebruik nu een vrij omslachtige methode waarbij ik eerst en vooral al het rood (selecteren met de lasso) in het oog ga reduceren tot ik een soort grijs krijg (via 'tint/verzadiging' de verzadiging aanpassen). Dit grijs maak ik dan donker (via 'niveaus') om zo een normale donkere kleur te krijgen. Dit geeft een aanvaardbaar resultaat tot hier toe, maar naar mijn mening moeten er betere en vooral eenvoudigere manieren bestaan om met dit programma rode oogjes weg te werken.
    selecteer met de lasso, of met de elips, en kies dan direct voor kleurtoon/verzadiging, maar kies daar voor de 'reds' in plaats van alles....verschuif de toonbalk en pas de lightness aan tot je een aanvaardbaar resultaat hebt...

Stef

Comment

Working...
    X