Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

haar selecteren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• haar selecteren

Ik wil deze (ietwat vreemde)figuur uitknippen en overzetten naar een andere foto.
    Probleem is echter om het (ietwat vreemde) haar/veren los te krijgen van de achtergrond.
    Ik heb het met het achtergrondgummetje en ook via filter, extraheren geprobeerd, maar vooral aan de linkerkant is de kleur van het haar bijna gelijk aan de achtergrond, waardoor niet alleen de achtergond, maar ook het onderwerp uitgeveegd wordt.
    Is er een andere manier om de achtergrond te verwijderen?
    Ik stel mij voor dat dit probleem vaak voorkomt als er onderwerpen met haar geselecteerd moeten worden.

Gr.
    BenF

[MOD] Deze foto is niet conform de forumregels (max. 900 pixels horizontaal en vertikaal, max. 400 K). Gelieve het beeld aan te passen alvorens het terug rechtstreeks te plaatsen.
    Last edited by Laurens; 15 mei 2009, 18:39.

Re: haar selecteren

mooie oefening om te selecteren met pen-tool en daarna wat fijne haartjes tekenen met tablet

Comment

Paintshop Pro X2 heeft daar een speciaal tooltje voor (achtergrond verwijderen) Ik ben daar pas aan gaan zitten, het resultaat is eigenlijk wel goed.
      Ik neem aan dat Adobe dat ook heeft.

Comment

Bedankt voor jullie beider reacties!
        Wat een werk moet je hier aan gehad hebben ddavid! Ik vind het erg lastig om met de pen tool te werken, maar ik zie nu wat een mooie resultaten je ermee kan bereiken. Ik zal er toch maar eens meer mee gaan oefenen.

BenF

Comment

David is wel iemand met heel veel geduld. Dus .... probeer het ook maar eens h&

Comment

Working...
          X