Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Star Wars verjaardagskaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Star Wars verjaardagskaart

    Hallo allemaal

    Ik ben sinds gisteren hier terecht gekomen omdat ik op zoek was naar wat hulp voor het afwerken van mijn verjaardagskaart.Ik had een tutorial gedownload maar het lukte me niet zo goed en vandaar ben ik dus gaan googlen.

    Ik heb dus voor de verjaardagskaart eerst een achtergrond gezocht,dan mijn zoontje gefotografeerd,bewerkt qua kleuren,en dan "geplakt" op de achtergrond.Ik heb zijn zwaard/light saber ook nog wat bewerkt ....mr nu wou ik er dus nog iets aan toevoegen


    dan heb ik dus deze tutorial proberen te volgen http://www.webdesign.org/web/photosh...rial.9899.html
    maar ik zit wat vast met de vertalingen...
    filter-render-different clouds dat is toch filter rendering andere wolken..want als ik het zo doe en dan de volgende stappen uitvoer dan bekom ik dus geen witte "bliksem".Ik heb het verloop(linear gradient)laten lopen van linksboven nr rechtsonder.

    Ik hoop dat ik met mijn vragen op de juiste plaats zit?!

  • #2
    Re: Star Wars verjaardagskaart

    in 't nederlands gaat dat ongeveer zo
    1 maak een lineair verloop van zwart naar wit, van boven naar onder
    2 filter rendering andere wolken
    3 afbeelding aanpassingen negatief (kan ook met sneltoets ctrl + i )
    4 afbeelding aanpassingen niveaus en zet dezelfde getallen bij invoerniveaus: 44 - 0,1 - 255

    en dan krijg je een mooie bliksem, die kapoenen zullen content zijn



    mvg david

    Comment


    • #3
      Re: Star Wars verjaardagskaart

      kleine tips:

      Druk (na de wolken rendering) meermaals op: Cntl + F, tot je de wolken ok vindt

      Druk Alt in, tijdens de: Filter > cloud > renderen-keuze, om een contrastrijker en ander fx te verkrijgen!!

      In dat geval wordt het: Cntl+ Alt+F om te vernieuwen, tot je het ok vindt.

      veronique
      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

      Comment


      • #4
        Re: Star Wars verjaardagskaart

        Bedankt voor jullie antwoorden!
        Ik heb ze opnieuwd geprobeerd en het is me gelukt...mr als ik de 5 lagen of 5 bliksems wil overbrengen nr mijn achtergond dan krijg ik ook de zwarte achtergrond mee?!

        Waarschijnlijk doe ik dus weer iets verkeerds?!

        Comment


        • #5
          Re: Star Wars verjaardagskaart

          als je het venster "lagen" bekijkt kun je de overvloeimodus van de "bliksemlaag" verzetten van "normaal" naar "bleken"

          Comment


          • #6
            Re: Star Wars verjaardagskaart

            voila heb weer wat verder kunnen werken ad verjaardagskaart.
            Heb het vriendje (die samen met mijn zoontje het feestje doet)ook ff kunnen verder "transformeren"....
            wat vinden jullie ervan?
            Ivm de tekst...zou ik een gewoon lettertypenemen of ook een star wars lettertype?

            Comment


            • #7
              Re: Star Wars verjaardagskaart

              knap
              ik zou wel hetzelfde lettertype nemen
              en ook wat schaduw geven aan de kapoenen

              Comment


              • #8
                Re: Star Wars verjaardagskaart

                hey Ddavid

                Ik heb gisteren het lettertype Star Wars even geprobeerd het einige nadeel is dat met de letters vd voornamen OBI & Zowie het niet zo mooi uitkomt....ik probeer het vanavond eens opnieuw en zal het hier posten.Maar hoer krijg ik nu het best de tekst die er nu staat weg?De lijntjes zou ik laten staan ....

                Heb je een tip /uitleg hoe ik die schaduw het best plaats?Want op de originele foto staat de schaduw van Darth Vader....

                Comment


                • #9
                  Re: Star Wars verjaardagskaart

                  lettertype is bijna hetzelfde als Times New Roman

                  neem "Masker voor horizontale tekst " (T met stippelijntje) om de tekst te maken als een selectie
                  die kan je vullen met een lineair verloop van bijna wit naar donker zandkleurtje
                  en eindigen met kleine slagschaduw naar rechts gericht

                  om de oude tekst weg te doen neem je gewoon een rechthoekig stuk woestijn en kopieer en plak over die tekst (beetje bijwerken met zacht gommetje aan de randen)

                  schaduw kan je tekenen met zwart penseel op een nieuwe laag met dekking 20%
                  je kan daarbij evt uitgaan van het uitgeselecteerde kapoentje wat je vervormt en vult met zwart



                  oefenen maar

                  Comment


                  • #10
                    Re: Star Wars verjaardagskaart

                    mama van 2 kapoenen, dit is al een mooie kaart geworden hoor

                    Comment


                    • #11
                      Re: Star Wars verjaardagskaart

                      Bon ik heb me er vanavond nog eens aan gezet de letters wegwerken was idd een makkie.Maar om de 6 er op nieuw te plaatsen lukt me dus niet.Ik doe het via masker vr horizontale tekst...mr hoe raar het ook klinkt ik krijg dat cijfer niet gekleurd.Ik heb het cijfer dan op dezelfde manier opnieuw gemaakt mr op een andere plaats en daar lukt het me wel...ik steek het voorbeeld hier ff bij...ik doe dus ergens iets mis...maar wat?!


                      Comment


                      • #12
                        Re: Star Wars verjaardagskaart

                        --- dat kan veel en van alles zijn

                        Gewoon new layer
                        maak je letter/cijfer
                        move it (on top)
                        copy layerstyles eventueel (in layer op FX symbol >met Alt/klik /drag > move to other layer)

                        Dat zal het simpelst zijn, vrees ik
                        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                        Comment


                        • #13
                          Re: Star Wars verjaardagskaart

                          schaduw van de kindjes :
                          - ga in de laag van een kindje staan,
                          - met toverstaf selecteer je de 'leegte' rond het kindje,
                          - dan doe je de inverse selectie (ctr+shift+i als ik mij niet vergist),
                          - je maakt een nieuwe laag waarbij je die selectie met zwart opvult
                          - je transformeert de selectie tot die ligt zoals je wil, probeer dat de schaduw bij de voeten echt mooi samenvalt met de voeten
                          - je vermindert de dekking van de laag en evt nog wat vervagen (filter - gaussiaans vervagen of zo)

                          succes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Star Wars verjaardagskaart

                            stap 2/3 kan in een stap >
                            Ctl/klik op de jongens icon in de layer

                            Opvullen, doe ik met een gradiant, van zwart naar grijs, aangezien een schaduw wat uitsterft, naar het einde toe. + a Little Gaussy blur
                            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                            Comment


                            • #15
                              Re: Star Wars verjaardagskaart

                              zo krijg je de "6" op zijn plaats

                              maak eerst een nieuwe laag (bv via de menu-balk "Layer">"new">"layer") en maak dan pas de 6 zoals je al gedaan hebt met masker van horizontale tekst
                              maar let op, het lineair verloop moet gaan van voorgrondkleur naar achtergrondkleur, en niet van transparant naar voorgrond of transparant naar achtergrond



                              het voordeel van de nieuwe laag is dat je nu makkelijk de 6 kan verplaatsen met verplaatsgereedschap

                              met vriendelijke groeten, david

                              Comment

                              Working...
                              X