Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3D text

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3D text

    Hoe moet ik in PS7 3D tekst maken? Of bestaat er een standaard lettertype voor? Ik zou iets moeten zoals op Kiekeboe nr 50 (Afgelast wegens ziekte) voor zij die em hebben

    Ik hbe die foto ff "gepikt" om een uitnodiging te maken voor mijn verjaardag binnenkort...

    Iemand tips/ideeën?

    Greetz,

    Garfield007
    Garfield007 **BD0188BE**
    Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

  • #2
    hoi,

    kijk hier eens;
    http://www.photoshoppen.nl/modules/tutorials/viewtutorial.php?tid=15

    Grtz Willem
    Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

    Comment


    • #3
      Bedankt, maar ik zou diepere 3D moeten hebben...
      Redelijk simplistische 3D tekst met het nummer 21

      Greetz,

      Garfield007
      Garfield007 **BD0188BE**
      Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

      Comment


      • #4
        Bedoel je zoiets ?? (wel met 1 ipv. 5)
        Godspeed You, Black Emperor!

        Comment


        • #5
          Inderdaad, knap zo

          Het grijze in de letters zou geel moeten worden
          Maar dat zal me nog wel zelf lukken. Hoe maak je zo'n cijfers? Af is het een bepaald lettertype?

          Greetz,

          NICOLAS.
          Garfield007 **BD0188BE**
          Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

          Comment


          • #6
            Ik ben nog een noob en het kan waarschijnlijk anders maar dit is mijn werkwijze:
            1. selecteer een lettertype (zonder veel krullen is het gemakkelijkste)
            2. Kies de grootte, kleur,...
            3. selecteer de cijfers door Control in te houden en op de tekst layer te duwen.
            4. Voeg een nieuwe layer in en ga daar op staan (met nog steeds de selectie) en doe dan EDIT -> STROKE, de tekst layer kan je deleten
            5. Kopieer uw layer die je net gemaakt hebt en verplaats hem naar de plaats waar je wil, afhankelijk van hoe diep en onder welke hoek je je letters wil.
            6.Neem nu de line tool en verbindt de hoeken van de cijfers zodat ze massief worden, volume krijgen.
            7.Nu flatten je alle layers (zonder de background of layers die niet tot de cijfers behoren *), dit doe je door naar LAYER -> MERGE VISIBLE te gaan, vergeet dan wel uw layers die je niet nodigt hebt(zie*) onzichtbaar te maken.
            8.Nu een beetje de normaal onzichtbare ribben weggommen tot dat je een mooi resultaat krijgt.
            9. Vul nu de lege vlakken in een kleur naar keuze m.b.v. de Paint Bucket Tool.

            Nogmaals dit is waarschijnlijk niet de perfecte methode, maar als je een beetje nauwkeurig bent(niet zoals mijn cijfers) krijg je tamelijk mooie resultaten.
            Godspeed You, Black Emperor!

            Comment


            • #7
              Ok, het is me min of meer gelukt. Hier kan je het resultaat zien. Afbeelding is wel zo'n 800kb groot. Dus het kan ff duren!

              Greetz en thx to ALL !!

              Garfield007

              Link: http://users.pandora.be/garfield007/uitnodiging2.jpg
              Garfield007 **BD0188BE**
              Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

              Comment


              • #8
                Leuk gedaan die uitnodiging
                http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                Comment


                • #9
                  Leuk ideetje, met als resultaat een heel plezante uitnodiging!!!
                  Canon Powershot G3 * Canon CF 32Mb * Apacer PhotoSteno CF 128Mb

                  Comment

                  Working...
                  X