Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

usm - contrast - helderheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • usm - contrast - helderheid

    Ik ben bezig ('s avonds / 's nachts) om de foto's van 't verlof te sorteren, te verbeteren, ..., daarom mijn vraag over usm - contrast - helderheid.
    Ik heb al in verschillende topics gelezen dat jullie veel de hierboven genoemde bewerkingen uitvoeren.
    Wat zijn de meest gebruikte instellingen (vb usm 100/0,5/3) die jullie gebruiken? Gisterenavond heb ik dat nog via de search willen opzoeken, maar die is voor 't moment nog niet terug in werking (zal wel terug in orde komen, daar twijfel ik niet aan ), maar 't is wel wreed lastig om iets te weten te komen.
    Groetjes,
    Frank

  • #2
    Hangt er vanaf maar met 80/0,4/1 zit je meestel wel goed.
    Groetjes en véél plezier

    Comment


    • #3
      Ik neem bijna steeds 100/1/0. De foto's uit de 10D vind ik nogal zacht. Dit doe ik voor foto's met resolutie 2048x1360.
      Vraagje : Is het effect van USM afhankelijk van de resolutie van de opname ? Maw zelfde instellingen USM geven die een ander reslutaat als je andere resoluties gebruikt ?
      Heb zonet een paar foto's afgehaald om het verschil te zien, en die met 100/1/0 vallen heel goed mee. Vind dat je dit op het scherm toch niet zo goed kan beoordelen.
      Groeten.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        @ Dama en Sonyke:
        Bedankt mensen, ik zal dat eens uitproberen + een aantal ander, kort in de buurt van de door jullie gegeven waarden
        Groetjes,
        Frank

        Comment

        Working...
        X