Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop vraagje voor experts :-)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Photoshop vraagje voor experts :-)

In PS heb ik mijn handtekning als Brush staan, en ik heb deze ook in een png file bewaard.

Vermits je een brush niet kan gebruiken in actions in PS3, gebruik ik dus de PNG versie.
    Even ter verduidelijking, je kan je brush wel plaatsen, maar je kan hem niet aanpassen in je actions, (record gaat niet verder op verdere bewerking op je brush)

Daarom kopieer ik mijn handtekening uit een png bestand dewelke ik wel volledig verder kan aanpassen in actions.

Nu is mijn vraag de volgende, png openen-kopieren-pasten, is nogal belastend voor de action.

Is er een betere manier dat ik mijn signature kan opslaan in PS (dacht misschien in derichting van smart objects ofzo) zodat deze wel bewerkbaar is in actions.

Hopelijk kan er iemand onder jullie mij hiermee helpen (dacht aan mensen zoals madmax of maniac, maar anderen zijn evenzeer welkom )

Greetz
    Sergio
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Re: Photoshop vraagje voor experts :-)

Al aan het File => Place commando gedacht? Dat spaart alvast de copy-paste stap uit. Ook maakt het meteen een smart object aan. Ik weet alleen niet of Place werkt met PNG bestanden. Eventueel zou je er een PSD bestand moeten van maken.
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Re: Photoshop vraagje voor experts :-)

Ik denk dat je gelijk hebt about het png verhaal. Je kan beter place gebruiken en een psd file. Zeker als je het geheel in je actie nog wil gaan schalen of zo. Met een psd ben je zekerder van je kwaliteit

Comment

Working...
      X