Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beweging creeren; welke techniek ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beweging creeren; welke techniek ?

    Dag,

    Foto 1: statisch genomen. Onderwerp staat gewoon stil.
    Foto 2: beweging ... motion blur ingebracht.

    Hoe ben ik tewerk gegaan ?
    De achtergrond werd geselecteerd met de lasso en motion blur op toegepast.

    Opmerking:
    Nu merk ik op dat de blauwe pullover toch 'motion' vertoont alhoewel die niet geselecteerd was.

    Wat is eigenlijk de juste techniek om dit perfect te doen ?

    ps: een origineel aan 350Kb vind je hier
    http://users.skynet.be/fa490039/bd/motion-orig.jpg



    The Sky is the limit. Digital Gigi

  • #2
    Heb eens even geprobeerd, zo misschien ?


    Comment


    • #3
      Dag,

      Ik vind hem inderdaad iets beter maar de blauwe pull vertoont nog altijd beweging van de blur.
      Zo zie je nog altijd dat de photo ge-photoshopped is.

      Eigenlijk moet alles in beweging zijn behalve het onderwerp in kwestie. Niet toch ?

      Thanks for the trial.
      The Sky is the limit. Digital Gigi

      Comment


      • #4
        Dag Gigi,
        Die beweging aan de pull kan je inderdaad eruit halen, maar ik heb dit bewust niet gedaan. Ik heb zelfs nog meer beweging ook in de voorarmen en handen ingebracht. Eigenlijk had ik dit in de wieltjes ook nog moeten doen.
        Bij panning van een renner bv kan je ook een hele korte sluitertijd nemen. Je bevriest hem dan. Er zit dan beweging in de achtergrond, maar geen beweging van voeten, wielen, trapas. Mijn voorkeur gaat toch uit bij dergelijke actiefoto's dat er nog een minimale beweging in de persoon zelf inzit en in zijn fietswielen...
        Benieuwd wat anderen vinden...

        Comment


        • #5
          wat ik meestal doe bij zulke bewerkingen is:

          Selecteer het gene wat niet geblurred moet worden, kopieer en paste dit in een nieuwe layer;
          delete de selectie op de onderste layer, en maak het gat iets kleiner met de stamptool.
          dan maak je de bovenste layer weer zichtbaar, en blurred de onderste.

          Even snel uitgelegd door tijdgebrek, zal anders even screenshots erbij plaatsen morgen, succes iig

          Whoot Whoot! nu Fuji S7000
          YES YES Eindelijk heb ik mijn 505V!
          Joehoe! Eindelijk een Digicam CASIO QV!

          Comment


          • #6


            Hallo Gigi,

            Ils het zoiets dat je bedoelt ?

            (PS: Heb jij nog op de Keiheuvel gevlogen ? (t.t.z. onveilig gemaakt ?)


            Aspherix
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

            Comment


            • #7
              @ Aspherix: Denk dat dit een beetje teveel van het goede is, het lijkt wel dat het meisje aan 100km per uur aan het rollerbladen is.

              Zelf zou ik ook met verschillende layers werken en eventueel met selectiemasker

              Greetz

              Sam Jae

              Comment

              Working...
              X