Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

35jr oude foto, en dat is te zien....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 35jr oude foto, en dat is te zien....

    Hoi allen,

    Hieronder zien jullie één van de trouwfoto's van mijn ouders en die heeft nogal te lijden gehad van de jaren die hij in de zon heeft gestaan en dan ook nog zonder glas ervoor, zodat ook behoorlijk wat vuil zijn gang heeft kunnen gaan (aan de buitenrand kan je nog mooi zien hoe het ooit was).
    Graag wil ik mijn ouders in oktober (als ze dus 35 jaar zijn getrouwd) deze foto kado geven, maar dan weer als nieuw. Ik heb me hier wat uurtjes mee bezig gehouden, maar heb met name moeite met de combinatie van kleurverschil tussen buitenrand en de rest van de foto en de vlekken die met name aan de linkerkant te zien zijn.

    Ben benieuwd of iemand van het forum mij de goede kant op kan helpen met tips en (eventueel) een voorbeeld wat het zou kunnen worden...

    Hieronder een kleine versie, een grote versie staat op:

    http://members.lycos.nl/michaelkiewiet/pamakiewiet_v2.jpg

    Wederom dank en groet,
    Michael


    www.lowspark.nl

  • #2
    Hallo,

    Wel idd, die buitenrand zou je voor heel veel werk kunnen zorgen, moest ik van u zijn, wel die buitenrand is (veronderstel ik) van in een kader of iets dergelijks te zitten, dus men heeft er toch nooit naar gekeken, snij hem er gewoon af.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      normaal gezien zal dat wel lukken hoor, alhoewel, 35 jaar geleden zagen de keuren er niet uit zoals nu, maar met een paar minuutjes photoshop, kom ik al tot dit (kleine foto, niet de grote gelinkte) kan veel beter hoor, maar het is al een begin, hee

      Comment


      • #4
        @The Hustler : Knap gedaan hoor

        Ben er zelf ook even mee aan het stoeien geweest , maar kreeg niet een dermate goed resultaat dat ik het posten wou
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          ni erg hoor, HB 2003, ik schaam er mij zelf ook een beetje voor, maar ik dacht, beter iets dan niks, hee. want mikekiwi is hier nog een beetje nieuw, en dan heb ik niet veel zin om mij een uurtje met deze foto bezig te houden, voor hetzelfde geld horen we daar nooit iets meer van. liever wel natuurlijk, maar ik heb mijn lesje hier al wel geleerd, hoor.

          Comment


          • #6
            Je vakmanschap komt weer naar boven John, mooi gedaan nu nog een oude rand erom en hij is af.

            "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
            Member of Han Fan Clan
            Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

            Comment


            • #7
              ik kende er niet veel van hoor Han, vooraleer ik op BD terechtgekomen ben. enkel een cursusje basisbegrippen photoshop. maar dat was wel voldoende om jouw onschatbare uitleg te kunnen volgen. bedankt voor de uitleg, de voorbeelden en de lessen. en zeker niet te vergeten: de humor. ik leer nog alle dagen bij. (niet moeilijk, hee, er is nog zo veel te leren)

              Comment


              • #8
                Originally posted by the hustler
                Zeker niet te vergeten: de humor.
                Soms kan een vriendschappelijk pitje heen en weer schieten ook geen kwaad op het BDforum.

                "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                Member of Han Fan Clan
                Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                Comment


                • #9
                  dat doet alweer deugd, HV. zeker in mijn geval. die rugoperatie van mij was allesbehalve een succes, maar dat wil nog niet zeggen dat ik de moed ga verliezen hoor. ok, mijn website loopt alweer wat vertraging op, en dan? ze gaan er mij niet onder krijgen, hoor

                  Comment


                  • #10
                    Dank Hustler, voor in ieder geval een grote stap in de goede richting. Inderdaad lijkt mij het beste om de buitenrand te vergeten en me te concentreren op het qua kleuren redelijk uniforme middengedeelte. Kun je aangeven wat jij precies hebt gedaan in die relatief korte tijd?

                    Inderdaad ben ik nog een nieuwkomer (in ieder geval in actieve zin hier op het forum), maar goed, je moet ergens beginnen.
                    Ik probeer hier veel op te steken van de ervaringen van anderen en hoop in de (nabije?) toekomst ook anderen weer van dienst te zijn.
                    Voorlopig hoop ik hier veel op te steken (en van mijn inmiddels aangeschafte Photoshop-boek) van iedereen met 'wat' meer praktijkervaring op diverse gebieden...
                    En verder geniet ik nog steeds passief van de behulpzaamheid, de gemoedelijke sfeer en (zoals ook Hustler al meldde) het feit dat ik regelmaat met een brede grijns achter mijn schermpje zit...

                    En nu ga ik zelf weer stoeien met de bewuste foto om hem een beetje op de bewerking van jou te laten lijken...
                    www.lowspark.nl

                    Comment


                    • #11
                      Is die foto van mij nu afgekeurd??
                      "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                      Member of Han Fan Clan
                      Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                      Comment


                      • #12
                        Nee zeker niet HV, sterker nog, ik wil eigenlijk een soort combinatie maken (niet al te letterlijk nemen) van jullie beider bewerkingen. De rand en de iets subtielere toon van jouw versie, maar ik wil eigenlijk proberen de kleuren+contrast net iets 'levendiger' te maken (vandaar mijn verwijzing naar de bewerking van Hustler).

                        Pfew, hoe heb ik me hier uit gered...;-)

                        Groet,
                        Michael
                        www.lowspark.nl

                        Comment


                        • #13
                          Pfew, hoe heb ik me hier uit gered...;-)
                          Heb je je aardig uit gered krijgen we wel het eindresultaat te zien ?

                          Comment


                          • #14
                            Wat mij betreft prima, maar ga er alsjeblieft geen deadline op plakken, want daar wordt ik - met mijn nog geringe ervaring op dit gebied - alleen maar zenuwachtig van..
                            www.lowspark.nl

                            Comment


                            • #15
                              Ook nog eens geprobeerd, maar zo een oud kartelrandje zoals HV kan ik niet..


                              Comment

                              Working...
                              X